Români care dezvoltă România. E timpul pentru design românesc!
Nu e un secret că românii sunt extrem de creativi și de originali. De câțiva ani, însă, industriile creative din țara noastră atrag atenția și se impun oriunde în lume. Doi tineri designeri din București au hotărât să șteargă praful de pe un brand comunist din anii 70 și să-l facă actual și cool.
Nu e un secret că românii sunt extrem de creativi și de originali. De câțiva ani, însă, industriile creative din țara noastră atrag atenția și se impun oriunde în lume. Doi tineri designeri din București au hotărât să șteargă praful de pe un brand comunist din anii 70 și să-l facă actual și cool.
Din mâinile lor, au renăscut ceasurile Optimef, mândria inginerilor de la Uzina de Mecanică Fină din București. După trei ani de muncă și perseverență, astăzi ceasurile Optimef dau ora exactă în designul mondial și sunt vândute la News York, Tokio și Hong Kong, în magazinele celor mai mari muzee de artă modernă din lume.
Pe o stradă liniștită din București, la colțul unui mare bulevard, doi tineri își deschid magazinul.
O vitrină cochetă în care să expui obiecte gândite și create de tine: acesta este visul oricărui designer, iar Andrei și Bogdan au străbătut un drum lung până să-și vadă visul împlinit. Așa că nu lasă la întâmplare niciun detaliu și, în fiecare dimineață, trec printr-un fel de ritual prin care se asigură că totul e perfect.
În urmă cu trei ani, Andrei și Bogdan erau doar un actor și un arhitect care voiau să creeze ceva autentic. Au decis să fie un ceas. Și nu orice ceas. Un ceas cu poveste.
Ceva românesc cool, din nou. Chiar așa am zis. Și am readus ceva ce poate a fost cool cândva în București .Recunoașterea a venit rapid. Nostalgia, dar și dorința românilor de a purta un produs românesc au fost cea mai bună campanie de marketing pentru Optimef. Apoi succesul i-a luat pe sus. În toamna anului trecut, MoMa, celebra galerie de artă contemporană, a ținut neapărat că ceasurile românești să fie vândute în magazinul din New York.
“Se vând foarte bine, deja la MoMa au pus a două comandă, deci au vândut deja un prim stoc. Undeva peste 200 au vândut ei din septembrie anul trecut până acum. Asta în MoMa New York, MoMa Tokyo și Kyoto. Urmează Hong Kong și San Francisco”.
Era timpul pentru design românesc de calitate. Și acest pas nu a însemnat enorm doar pentru cei doi creatori, ci și pentru brandul nostru de țară.
Creativitate, muncă și ceva autentic românesc. Așa arată rețeta de succes Optimef. Și cei doi tineri nu se opresc aici. Bogdan lucrează deja la un nou, ceasul Victoria.
Bogdan Costea, co-fondator Optimef: ”Ne-am luat inspirația următorului model din două clădiri emblematice de pe Calea Victorieisi am pornit de acolo. Am vrut s atransmitem ceva, să avem și o poveste și povestea să fie cumva legată de România. Să nu abandonăm niciodată asta”.
Ochiul său de arhitect a văzut două clădiri remarcabile în oraș și, inspirat de ele, a gândit un model în care vechiul și noul se îmbină perfect.
Partea de creație este esențială, dar le ocupă doar o mică parte din timp. Birocrația de fiecare zi și lipsa unei viziuni naționale care să sprijine mințile creatoare sunt obstacolele oricărui designer la început de drum. Și, mai ales, lupta cu mentalitatea care confundă de multe ori prețul cu valoarea.
Iar prin ideile și forța creatoare a unor români talentați putem da ora oricând ora exactă în design.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰