Antena Meniu Search
x

Şoferii români au aşteptat autostrăzi, dar au primit drumuri expres

Miile de kilometri de autostradă au rămas, chiar şi pe hârtie, de domeniul SF-ului. Acum, planul general de transport arată clar. Ţara noastră va fi împânzită de drumuri expres, în următorii ani

Vezi și

Miile de kilometri de autostradă au rămas, chiar şi pe hârtie, de domeniul SF-ului. Acum, planul general de transport arată clar. Ţara noastră va fi împânzită de drumuri expres, în următorii ani

Aşa ar arăta un drum expres care să înlocuiască, în România, nevoia de autostrăzi. Are două benzi pe sens, separate prin parapeţi şi nu trece prin localităţi. Nu are bandă de urgenţă, iar faţă de o autostradă este cu aproape 20 de metri mai îngust.

Autorităţile speră ca peste ani să facă din drumuri expres adevărate autostrăzi. "Fiecare poate evolua de la un anumit nivel, până la următorul nivel. Toate ţările au făcut aşa, toate ţările au trecut de la drum expres la autostrada", a spus ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Iar drumurile expres au un avantaj. Sunt mai ieftine. Pentru 479 de kilometri de aurostradă, statul român vrea să plătească 5 miliarde de euro, adică o medie de 10 milioane de euro per kilometru. Pentru 2.400 de kilometri de drum expres este nevoie de 18,7 miliarde de euro. Asta înseamnă o economie de 2 milioane de euro pentru fiecare kilometru.

O altă diferenţa între autostrada şi drum expres ar fi viteza. Pe autostrada se circulă cu cel mult 130 kilometri pe oră, în timp ce pe drumurile expres limita de viteza ar putea fi 110 kilometri pe oră. Astfel că şoferii vor ajunge mai târziu la destinaţie.

În noul plan de transport, drumul dintre Sibiu şi Piteşti va fi unul expres. La fel şi Târgu Mureş - Iaşi. În schimb, autostrada Braşov - Bacău ar urma să devină realitate.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri sociale » Şoferii români au aşteptat autostrăzi, dar au primit drumuri expres