Antena Meniu Search
x

Noi detalii ale accidentului de telecabină de la Bâlea! De ce nu a fost acţionată frâna manuală, de către operatorul din cabină

De două zile, anchetatorii caută o explicaţie pentru incidentul de la telecabinele din Bâlea. Până acum, două variante sunt luate în calcul: eroarea tehnică şi cea umană. Ar putea fi chiar ambele, potrivit unor surse din anchetă. Se pare că operatorul care trebuia să apese frâna de mână s-ar fi panicat. Între timp, mii de turişti se pregătesc de o vacanţă la munte şi din păcate, nimic nu le garantează că astfel de incidente nu se vor repeta. 

Vezi și

De două zile, anchetatorii caută o explicaţie pentru incidentul de la telecabinele din Bâlea. Până acum, două variante sunt luate în calcul: eroarea tehnică şi cea umană. Ar putea fi chiar ambele, potrivit unor surse din anchetă. Se pare că operatorul care trebuia să apese frâna de mână s-ar fi panicat. Între timp, mii de turişti se pregătesc de o vacanţă la munte şi din păcate, nimic nu le garantează că astfel de incidente nu se vor repeta. 

"Putea să fie şi o tragedie!" O spune clar vicepreşedintele Comitetulului pentru Situaţii de Urgenţă. Doar o minune a făcut ca cei şase răniţi să scape cu viaţă. Captivi în telecabina defectă, au căzut unii peste alţii şi s-au izbit cu viteză de pereţii de betoni ai staţiei. Dintre ei, un singur turist mai este internat în spital. 

De două zile, anchetatorii încearcă să afle ce s-a întâmplat cu adevărat cu sistemul teleferic. Două variante sunt luate în calcul.

Veche de 42 de ani, instalatia de transport pe cablu dintre Bâlea Cascada şi Bâlea Lac fusese modernizată anul trecut. Tot atunci, a fost montat un sistem automatizat de control al vitezei. Practic, un senzor defect ar fi putut produce incidentul, potrivit specialiştilor în domeniu. 

Pe acelaşi subiect

Ce s-a întâmplat, de fapt, cu cele două telecabine? Sistemul de rulare al cabinelor este electric şi automat. Cele două mijloace de transport merg simultan, cu aceeaşi viteză. Intră în staţii în acelaşi timp, una sus, alta jos. Acum, computerul care le controlează are în dotare un sistem de frânare. Acesta se activează pe baza unor senzori. Cu câţiva metri înainte de intrarea în staţie, cabinele ar trebui să reducă viteza pentru a se opri controlat. Lucru care nu s-a întâmplat în cazul nostru. Ceva nu a funcţionat, aşa că, ambele cabine au intrat în staţii cu viteza de rulare.

Şi totuşi, acelaşi sistem automatizat permite preluarea manuală a comenzilor. Operatorul care supraveghea telecabina ar fi putut să apese frâna de mână. Potrivit unor surse, bărbatul ar fi intrat în panică. 

Anual, mii de turişti vizitează staţiunea Bâlea din Munţii Făgăraş. Nimic nu garantează însă că un astfel de incident nu s-ar putea repeta. Ultima verificare a telecabinei avusese loc spre sfârşitul anului trecut, când s-a emis şi o nouă autorizaţie de funcţionare. Tot anul trecut, un alt incident a avut loc la aceeaşi telecabină. Procurorii au dechis un dosar de vătămare corporală din culpă. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » Noi detalii ale accidentului de telecabină de la Bâlea! De ce nu a fost acţionată frâna manuală, de către operatorul din cabină