Bombă cu ceas dezamorsată la Breaza! Panică printre locuitorii evacuaţi din cauza unui vagon de nitrat care ardea
Oraşul Breaza a stat câteva ore pe o bombă cu ceas. Un tren cu 25 de vagoane, încărcat cu nitrat de amoniu a fost la un pas de explozie.
Oraşul Breaza a stat câteva ore pe o bombă cu ceas. Un tren cu 25 de vagoane, încărcat cu nitrat de amoniu, un îngrăşământ periculos, a fost la un pas de explozie. Zeci de familii au fost evacuate, vagonul a fost izolat şi răcit cu apă. Tragedia de la Mihăileşti, din 2004, se putea repeta, la proporţii mult mai mari. Totul, de la o scânteie. CFR încă transportă marfă periculoasă în vagoane vechi, cu podea de lemn.
Un tren cu 25 de vagoane încărcate cu nitrat de amoniu a fost oprit în gara din Breaza. O scânteie din momentul frânării ar fi aprins podeaua din lemn. Şi putea fi un dezastru. Un impiegat a dat alarma. A observat că dintr-un vagon iese fum şi l-a sunat pe mecanicul de locomotivă.
Ilie Şerban, impiegat, Comarnic: "În momentul în care rula, am văzut c sunt scurgeri de conţinut şi degajare de fum". Raed Arafat: "Riscul era să nu intre în contact cu motorina, cu combustibil, pentru că atunci se putea repeta ce s-a întâmplat la Mihăileşti." La Mihăileşti, în 2004, un tir încărcat cu aceeaşi substanţă a explodat şi a omorât 18 oameni.
Pompieri din patru judeţe au fost trimişi în Prahova. Traficul feroviar a fost întrerupt între Câmpina și Comarnic, din motive de siguranţă. Vagoanele trenului de marfă erau încărcate cu 2000 de tone de nitrat de amoniu, o cantitate de o sută de ori mai mare decât la Mihăileşti. Atunci, explozia a săpat în pâmânt un crater adânc de şase metri, cu diametrul de 20. La Breaza, autorităţile au decis să evacueze populaţia, pe o rază de un kilometru.
- Alte imagini de GROAZĂ cu preotul din Brăila! A fost filmat la un alt botez, brutalizând alt bebeluș. Ar putea...
- ÎNGROZITOR! Cinci dintre morţii în atacul terorist de la New York veniseră din Argentina ca să aniverseze 30 de...
- Accident IREAL la Constanţa, unde o maşină a ajuns într-o gropă de 5 metri în care lucrau trei muncitori
"Au venit să ne anunţe să evacuăm toţi casele, că e posibil să explodeze un vagon. Ieşea fum şi nu puteai să stai aici de miros. Mirosea groaznic." La o temperatură de peste 400 de grade, încărcătura vagoanelor putea exploda.
Vagonul în flăcări a fost separat de celelalte, iar garnitura deconectată de la curent, apoi răcită cu apă. Aproape de miezul nopţii, pericolul a fost îndepărtat. Agentia de Investigare Feroviară, poliţia, Ministerul Transporturilor şi Inspecţia Muncii fac anchete. Toate instituţiile statului ştiau că CFR Marfă foloseşte vagoane şi locomotive vechi de o jumătate de secol, dar n-au mai făcut investiţii în sistem de câţiva ani.
Trenul care putea să provoace o catastrofă se află acum lângă gara Ploieşti. Este izolat pentru că încărcătura periculoasă încă se află în vagoane. Pompierii au evitat o tragedie. Autorităţile ar trebui să ia măsuri să nu se repete.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰