Un asteroid descoperit de astronomii români va primi numele oraşului Galați

Un asteroid identificat de o echipă a Astroclubului „Călin Popovici” din cadrul Observatorului Astronomic gălățean va fi botezat după numele orașului Galați.

la 13.12.2021, 22:17

- Facebook Planetariul şi Observatorul astronomic Galaţi

Asteroidul a fost descoperit de cercetătorii gălățeni în timpul unei campanii de căutare de astfel de obiecte spațiale. Evenimentul a fost organizat în 2021 de două asociații de astronomie din SUA. Confirmarea privind identificarea asteroidului de către echipa din Galați a venit în luna decembrie, iar gălățenii au decis să-l boteze cu numele orașului.

Asteroidul se va numi Galaţi

„În această etapă descoperitorii pot propune un nume pentru acest asteroid. Reprezentanții muzeului au luat deja decizia ca acest asteroid să poarte numele orașului Galați”, au anunțat reprezentanții Observatorului Astronomic din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii „Răsvan Angheluţă” Galaţi.

Asteroidul descoperit de gălățeni se află în centura principală de asteroizi situată între orbitele planetelor Marte și Jupiter, relatează Mediafax. Provizoriu, acesta se va numi 2021 GR62, nume care va fi menținut în baza de date de la Minor Planet Center (MPC) câțiva ani, până când vor exista suficiente observații cu ajutorul cărora se va putea determina precis o orbită. În acel moment asteroidul va fi numerotat și catalogat de Uniunea Astronomică Internațională, urmând să fie numit Galați.

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiinta » Un asteroid descoperit de astronomii români va primi numele oraşului Galați