Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Denis, românul care lucrează la trenul viitorului. Constănţeanul mutat în Elveţia s-a făcut remarcat alături de echipa lui: ''Am avut o discuţie cu Elon Musk''

Trenul viitorului va circula cu viteze supersonice. Sau va levita, pentru ca oamenii să poată parcurge mii de kilometri în zeci de minute. Denis, un constănţean mutat în Elveţia, este foarte aproape să transforme ficţiunea în realitate printr-un start-up inovator. Are chiar şanse să îl întreacă pe Elon Musk în cursa pentru transportul viitorului.

de Ana Constantin

la 28.11.2021 , 22:34

Seamănă cu un tren, dar nu are roţi şi atinge viteza unui avion. Tehnologia care va revoluţiona transportul se numeşte Hyperloop şi constă în capsule care vor circula la viteze supersonice prin tuneluri vidate. Pasageri şi mărfuri pot ajunge astfel la sute, chiar mii de kilometri distanţă, în câteva zeci de minute. 

Denis Tudor, CEO Swisspod: Cred că Hyperloopul poate fi fezabil undeva de la hai să zic 100 de km, către undeva la un transport intracontinental deci undeva pe la 2.000 de km. Între 600 şi 1.000 de km pe oră cam asta ar fi viteza realistă pentru Hyperloop.

Capsula pentru 30 de pasageri nu a fost asamblată încă. Dar mai e puţin până ficţiunea va deveni realitate cu ajutorul ştiinţei. În Elveţia, Denis Tudor şi echipa lui au finalizat în octombrie primul spaţiu de testare Hyperloop din Europa. Speră să facă primele teste în 2022, cu eficienţă şi ieftin. 

Vezi și

Denis Tudor, CEO Swisspod: Aş putea estima un cost undeva între 20 şi 30 sau 20 -35 de milioane de euro per kilometru. În România s-a făcut o autostradă la 10 milioane per kilometru. Deci ar fi uşor mai mult decât o autostradă.

Pe acelaşi subiect

Românul a participat la concursul SpaceX Hyperloop

Mai mult sau mai puţin avansate, astfel de trenuri sunt dezvoltate în toată lumea. Din 2013, proiectul a fost publicat, cu licenţă gratuită, şi a inspirat mii de tineri din întreaga lume. Denis a participat de 3 ori la concursul SpaceX Hyperloop şi, de fiecare dată, s-a făcut remarcat alături de echipa lui. 

Denis Tudor, CEO Swisspod: Am avut o discuţie cu Elon Musk de vreo 40 de minute. Aş putea spune că Universitatea pe care am terminat-o nu este nici Politehnica, nici cea unde termin cum doctoratul, ci Universitatea SpaceX. Am învăţat foarte multe de la oamenii de acolo.

Dincolo de viteză, Hyperloop are alte două avantaje uriaşe. Consumul per pasager este extrem mic, echivalent cu cel al unei maşini electrice, iar amprenta de carbon - inexistentă. Proiectul dezvoltat de român a atras atenţia Elveţiei şi Statelor Unite care au investit în el. 

''Transportul de mare viteză îşi atinge limitele în termeni de viteză, confort, costuri şi sustenabilitate. E nevoie de o nouă paradigmă. Alătură-te nouă în această misiune!''

Ana Constantin Like
Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Tehnologie » Denis, românul care lucrează la trenul viitorului. Constănţeanul mutat în Elveţia s-a făcut remarcat alături de echipa lui: ''Am avut o discuţie cu Elon Musk''