(P) Cum să evaluezi suportul tehnic atunci când alegi un plan de găzduire web?
Administrarea unui website nu este intotdeauna o sarcina usoara, deoarece in mediul online exista multe persoane rau intentionate si diverse programe malware.
Pe langa asta, erorile de natura tehnica aparute pe neasteptate afecteaza experienta vizitatorilor in mod negativ si ii poate face pe acestia sa paraseasca pagina. De aceea, este necesar sa ai parte de un suport tehnic de calitate. Iata de ce criterii sa tii cont pentru a alege firma de gazduire web potrivita!
Timpul de disponibilitate
Desi multe persoane nu acorda atentie suportului tehnic 24/7, un site care nu functioneaza corect in orice moment poate cauza probleme grave afacerii tale. Gandeste-te doar cum ar fi sa te afli in mijlocul unei campanii importante de vanzare, in care potentialilor clienti li se afiseze mesajul „nu s-a putut realiza conexiunea la server”. Acest lucru iti afecteaza atat vanzarile, cat si reputatia. Pe langa asta, un asemenea scenariu se poate intampla oricand si nu iti doresti sa astepti cateva zile pentru a rezolva problema.
In schimb, trebuie sa ai la dispozitie o echipa de gazduire web ce te poate ajuta sa faci asta imediat. Evita companiile de web hosting in care programul de lucru este de doar 8 ore pe zi, deoarece pot exista clienti din alte tari, cu fus orar diferit sau care iti acceseaza site-ul seara tarziu si ii vei pierde in cazul in care paginile nu functioneaza corect.
Metodele de contact
In general, companiile de hosting permit contactul direct prin intermediul email-ului. Totusi, aceasta nu este intotdeauna cea mai rapida metoda de a primi un raspuns. In schimb, chat-ul live este cel care-ti permite sa discuti in timp real cu cineva si sa explici totul intr-un mod clar. In acest fel, cealalta persoana nu va avea nelamuriri si puteti merge mai departe. O alta optiune utila este sistemul de tickets. Cu ajutorul sau, furnizorul poate determina severitatea problemei si poate raspunde in functie de acelasi grad.
Pe langa aceste metode, este important sa verifici daca exista vreo baza de cunostinte. In aceasta se afla raspunsurile la cele mai comune intrebari despre serviciul de gazduire web si poti afla toate informatiile de care ai nevoie atunci cand esti incepator.
Timpul de raspuns
Un timp de raspuns instant sau de cateva minute este un beneficiu ce te poate scapa rapid de situatiile dificile. Imagineaza-ti doar ce ar insemna sa astepti cateva ore pana cand primesti un singur mesaj. Aceasta situatie nu pare grava daca site-ul tau se afla la inceput, insa, in cazul magazinelor si afacerilor stabile pe piata, se poate pierde o parte serioasa din venituri.
De aceea, cel mai bine ar fi sa optezi pentru un timp de raspuns sub 10 minute. Echipa de gazduire web ar trebui sa fie pregatita atat pentru a repara erorile si pentru a-ti securiza site-ul, cat si pentru a instala diverse aplicatii sau pentru a te ajuta in procesul de migrare.
Un alt beneficiu este posibilitatea de upgrade pentru planul existent. Uneori, site-ul intampina cresteri neasteptate si sunt necesare resurse suplimentare imediate pentru a putea fi accesat in continuare. Echipa de gazduire ar trebui sa te indrume in alegerea unui pachet mai bun, sa-ti explice costurile si sa te ajute sa faci trecerea fara pierderi sau perioade de downtime.
Cat de importanta este reputatia companiei atunci cand alegi suportul tehnic?
Multe firme de hosting promit avantaje mari pe partea de customer support, insa acestea nu sunt intotdeauna adevarate. Prin urmare, este recomandat sa verifici recenziile clientilor si reputatia companiei pe piata. Alege un brand de calitate si dispui de suport tehnic 24/7 cu un plan de gazduire web incepand de la 0,95 €/luna (pret preluat de pe site-ul THC.ro)!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰