Antena Meniu Search
x

Influencerii obligați prin lege în Norvegia să spună dacă pozele de pe social media sunt editate. Cât de afectați sunt de fapt

O nouă lege adoptată de autorităţile norvegiene prevede că influencerii activi pe reţelele de socializare nu pot posta fotografii editate fără a declara ce fel de modificări au fost aduse imaginii iniţiale. Regula va afecta orice fel de postre plătită afişată pe reţelele de socializare, ca parte a efortului de a reduce presiunea în rânul tinerilor cu privire la standarde nerealiste.

de Redactia Observator

la 06.07.2021, 16:29

Imagine stock fotografiere social media
Norvegia şi introducerea legii care prevede editarea pozelor - Profimedia

Decizia a stârnit diverse controverse, însă sunt şi voci care susţin proiectul. Unele persoane spun că legea îi va ajuta pe tineri să nu se mai compare cu fotografiile de pe instagram care îi fac să se simtă complexaţi şi îi îndeamnă să îşi dorească să aducă diferite schimbări la aspectul lor fizic, potrivit BBC

„Sunt atât de mulți oameni care sunt nesiguri în ceea ce privește aspectul corpului sau al faței lor. M-am luptat cu problemele corporale din cauza postărilor de pe Instagram, în trecut. Cel mai rău este că nici măcar nu știu dacă celelalte fete pe care le urmăream atunci îşi editau fotografiile sau nu. De aceea avem nevoie de toate răspunsurile, avem nevoie de această lege", a spus Madeleine Pedersen, în vârstă de 26 de ani, influencer activ pe instagram care trăieşte în oraşul Moss, Norvegia.

Tot ea a menţionat faptul că nu simte nevoia de a-şi edita fotografiile pe care le încarcă pe Instagram, acestea fiind urmărite de peste 90.000 de oameni, singurele modificări pe care le aduce fiind doar cele de lumină, culoare şi claritate care o ajută să obţină o variantă mai bună a imaginii. În schimb, Madeleine nu are de gând să utilizeze vreodată diverse aplicaţii care să îi schimbe aspectul feţei sau al corpului. 

Legea va afecta diverse postări plătite ale influencerilor, actorilor şi cântăreţilor norvegieni

Pe acelaşi subiect

Noile schimbări au fost adoptate ca amendament la legea de marketing a Norvegiei. Decizia privind data de la care va intra în vigoare aparţine acum regelui. Siteul guvernamental spune că scopul este de a ajuta la reducerea presiunii din societate.

"Va fi introdus un element de marcare prin care se vor putea identifica modificările de orice fel. Apariţia lui va indica faptul că persoana din fotografie a adus modificări în ceea ce priveşte forma corpului, dimensiunea sau efecte aduse asupra pielii", au transmis oficialii. Decizia urmează să fie aplicată în special postărilor plătite, ceea ce va afecta diverse postări ale influencerilor, actorilor şi cântăreţilor norvegieni.

Eirin Kristiansen, un influencer în vârstă de 26 de ani din Bergen, Norvegia, este de acord că noua lege este un „pas în direcția corectă”, dar consideră că nu este foarte bine gândită pentru punerea în practică. "Mi se pare mai degrabă o opţiune rapidă pentru a remedia o problemă, dar nu va face cu adevărat nicio îmbunătățire. Problemele de sănătate mintală, în rândul tinerilor sunt cauzate de mult mai multe lucruri decât o fotografie editată, iar o altă insignă pe fotografiile persoanelor publice nu va schimba modul în care se simt, cu adevărat, fetele și băieții tineri.” spune Eirin.

Ea spune că nu editează modul în care arată în fotografii, dar se joacă cu luminile și culorile acestora, pentru a surprinde o stare de spirit diferită pentru fiecare imgine în parte. „Cred că ar trebui să ne concentrăm mai mult asupra modului în care putem învăța să fim selectivi în ceea ce vedem și să învățăm cum funcționează cu adevărat social media”, spune ea.

Influencerii au reacţionat imediat la decizia autorităţilor

Un studiu realizat în Marea Britanie, anul trecut, a constatat că majoritatea tinerilor cu vârsta sub 18 ani au declarat că imaginile din rețelele sociale aveau un impact extrem de ridicat asupra imaginii corpului lor. Doar 5% dintre persoanele cu vârsta sub 18 ani care au luat parte la sondaj au declarat că nu ar lua în considerare schimbarea aspectului fizic, făcând lucruri precum adoptarea unui regim alimentar special sau intervenții chirurgicale.

Em Clarkson, un influencer din Londra consideră că este important ca oamenii să fie selectivi cu privire la ceea ce văd pe reţelele de socializare. În vârstă de 26 de ani, Clarkson postează pe profilul său fotografii needitate şi susţine în mod frecvent înlăturarea filtrelor şi a aplicaţiilor de editare. „Știu că dacă aceste aplicații de editare a fotografiilor ar fi existat atunci când nu eram tocmai mulţumită de corpul meu, aș fi folosit-o 100%”, a spus ea. Când era mai tânără, Em spune că i-a fost greu să se compare cu femeile pe care le-a văzut în reviste.

În trecut, o iniţiativă prin care se propunea introducerea unei astfel de măsuri  prin care oamenii erau obligaţi să declare modificările aduse fotografiilor a fost dezbătută şi în Marea Britanie, însă niciodată subiectul nu a fost discutat în Parlament.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Tehnologie » Influencerii obligați prin lege în Norvegia să spună dacă pozele de pe social media sunt editate. Cât de afectați sunt de fapt