Instagram a dezvăluit algoritmul care decide ce postări ne apar în feed
Instagram a dezvăluit mai multe informații despre modul în care algoritmul aplicaţiei decide ce imagini se afișează în feedurile utilizatorilor.
Conform independent.co.uk, compania a spus că încearcă să aducă mai multă lumină asupra algoritmului său, pe fondul îngrijorărilor cu privire la ce tip de conținut este împins în acele fluxuri.
Adam Mosseri, șeful Instagram, a declarat că încearcă să stimuleze mai multă încredere în aplicație. „Este greu pentru oameni să aibă încredere în ceea ce nu înțeleg, motiv pentru care am vrut să facem mai multă lumină asupra modului în care funcționează Instagram și de ce vedeți ceea ce vedeți”, a scris dl Mosseri pe Twiteer.
„Sistemele noastre evoluează întotdeauna și ceea ce vedeți în această postare se poate schimba la un momentdat - dar vom împărtăși mai multe în timp real, când vor exista schimbări mari, astfel încât să puteți înțelege mai bine ce se întâmplă”, a adăugat el.
O serie de oameni au susținut că Instagram nu ar trebui să aibă niciun fel de flux algoritmic și ar trebui să afișeze informațiile așa cum apar cronologic, însă Mosseri a specificat că utilizatorii vor pierde majoritatea postărilor din fluxul lor și că algoritmul este esențial pentru a vedea ce este mai important.
Cum funcţionează?
Compania preia un set de semnale - care includ informații precum “când a fost trimisă o postare” și “dacă este mai probabil ca oamenii să aprecieze videoclipurile”, deși adaugă în total mii de informații diferite - și le folosește pentru a face predicții despre ce reacţii pot avea oamenii la postările respective.
Dacă algoritmul consideră că este mai probabil ca oamenii să interacționeze cu o anumită postare, atunci va fi împins în partea superioară a fluxului. Un sistem similar clasifică şi celelalte părţi ale Instagramului, “explore” şi “reels”.
Acesta a menționat că procesul s-ar putea schimba în timp și că adaugă și înlătură diferite semnale și predicții în funcţie de evoluţia acestuia.
Instagram a recomandat utilizatorilor să ia măsuri pentru a se asigura că postările lor sunt relevante. Aceste acțiuni pot include alegerea prietenilor apropiați, dezactivarea conturilor care nu vă interesează și alegerea opţiunii de „neinteresat” pentru postările recomandate - toate acestea fiind incluse și în procesele care decid ce se afișează.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰