Afacerea care câştigă teren în România. Jaber se laudă că a dat lovitura: "Consumul a crescut mult, şi cu 50%"
Clasicul ceai de tei pierde teren în faţa băuturii din petale de flori sau ierburi asiatice. Pentru mulţi, băutul ceaiului se transformă într-un ritual zilnic, iar asta se vede în consum, care a crescut cu 30% faţă de anul trecut.
De Alin Stan la 31.05.2023, 20:34Jaber are o ceainărie în Bucureşti de mai bine de 12 ani. Spune că dorinţa clienţilor de diversitate l-a făcut să-şi îmbogăţească meniul cu mai multe tipuri de plante şi fructe exotice aduse din Liban.
Jaber, proprietar ceainărie: Românul a început deja să exploreze mai multe feluri de ceaiuri. Ceaiul verde cu ghimbir, de exemplu. Ceaiul de fructe exotice cu mango. Ceaiul acesta de Karkade este foarte căutat. Mai ales şi culoarea care deschide apetitul. Gustul este foarte delicios, dulce-acrişor. Consumul de ceai a crescut mult mai mult. Aproape 30-40, pot să zic şi 50%.
Karkade a fost considerată băutura faraonilor
Karkade este cunoscut în toată lumea. Se prepară în zeci de variante și e bogat în antioxidanți, aminoacizi și vitamine. În Egipt, karkade a fost considerată băutura faraonilor, capabilă să dea nemurire. Gustul şi parfumul exotic i au cucerit pe români.
- Cafeneaua în care plăteşti cu poezii. Iniţiativa care a devenit deja o tradiţie pentru studenţii din Suceava
- Ce este bubble tea sau boba, băutura care are mare succes şi în România. Afacerea se extinde rapid, deşi...
- Afacerea care a dus Bucureștiul în primele trei orașe europene. Pe străduțe se ascund sute de oaze cu băuturi...
Raluca, client: Consum ceai zilnic. De obicei după fiecare masă, iar preferatul meu este karkade. Nu neaparat pentru că e roşu, ci pentru că este acrişor. Cred că este un trend normal din dorinţa şi nevoia omului de a se răsfăţa. Ceaiul este un moment al tău cu tine, cu prietenii.
Ceaiurile copilăriei sunt înlocuite acum cu cele din plante exotice în combinaţie cu lapte sau mărgele de Tapioca.
Cosmin, barman: Sunt nişte mărgele de Tapioca. Au un gust foarte marginalizat şi îl dă în funcţie de siropul în care se prepară. Prima dată se fierb într-o apă cu mult zahăr brun. Acesta este un Bubble Tea făcut cu lapte, gheaţă pisată şi are doar top de ceai negru.
Ceaiul cu ardei iute, de succes în România
Un alt ceai care are succes la noi este cel de...ardei iute!
Cosmin, barman: Avem un ceai pentru cei puţin mai excentrici sau doritori de extrem în care avem o infuzie de ceai negru cu lime, mentă şi Halaphenius. Acestea se lasă la infuzat undeva la o oră. Un ceai iute, nu cred că-l găseşti oriunde.
Consumul de ceai în România a crescut faţă de anul trecut cu peste 30%. Un român bea aproximativ 86 de ceşti de ceai anual, iar trendul este în creştere.
Monica Stroe, antropolog culinar: Ceaiul a devenit un produs poate din ce în ce mai sofisticat. L-aş lega şi de căutările acestea în zona unor gusturi mai sofisticate. Din ce în ce mai mult, inclusiv în consumul românilor, este un tabiet. Este o formă de deconectare.
Conform estimărilor, piața de ceai din România va ajunge, în 2023, la aproximativ 76 de milioane de euro, în creștere cu peste 20% faţă de 2020.