Opt tipuri de angajați toxici, care strică atmosfera la serviciu
Românii au început să pună mai mult preţ pe atmosfera din echipă, decât pe salariu! O demonstrează un studiu care spune că atmosfera de la serviciu este principalul motiv pentru care salariaţii pleacă în doar câteva luni dintr-un loc de muncă.
De Redactia Observator la 24.06.2019, 04:42Românii au început să pună mai mult preţ pe atmosfera din echipă, decât pe salariu! O demonstrează un studiu care spune că atmosfera de la serviciu este principalul motiv pentru care salariaţii pleacă în doar câteva luni dintr-un loc de muncă. Specialiştii au identificat şi opt tipuri de angajaţi toxici.
Atmosfera de la serviciu a devenit tot mai importantă pentru români. Mulţi pleacă dintr-un job nou în primele trei luni, din cauza mediului neplăcut, chiar toxic. Nu ţin cont nici de bani, nici de teama că nu îşi vor găsit alt loc de muncă.
Specialiştii au identificat mai multe tipuri de angajaţi toxici. Câteva dintre ele: Vedeta, care trebuie să fie mereu în centrul atenţiei, Gurul, cel căruia nu-i pasă de părerile altora, criticul neobosit sau istericul, care în afară de a ţipa, nu face nimic altceva
Alte tipuri de colegi sunt Gardianul - cel care se transformă în tiran imediat ce i se trasează o responsabilitate, Indispensabilul - Cel care vrea recunoaştere pentru sarcini banale, Şarpele cu două capete - Cel care te asigură de prietenia lui, dar, care pe la spate îţi denigrează reputaţia şi Sociopatul - colegul lipsit de empatie, dispus să manipuleze emoţiile altora pentru a putea promova.
Mădălina Barbu, traniner companie consultanţă HR: Sunt câţiva manageri care verifică mai mult decât ar trebui, iar acest micro managemnet însemnă lipsa de încredere în tine ca angajat, în tine ca şi colegul meu.
Pe termen lung, o atmosferă neplăcută la serviciu poate provoca boli grave precum depresia.
KEREN ROSNER, psihoterapeut: Sunt şi situaţiile extreme când persoanele rămân excesiv de mult la locul de muncă unde nu se simt bine şi ajung să trăiască un stres permanent, de foarte multe ori ajung la un dezechilibru psihic, la boala fizică, la depresie.
Cu toate acestea, specialiştii ne sfătuiesc să nu ne grăbim cu demisia. Mai ales că ne-am putea confrunta cu aceleaşi probleme la nou job.
GEORGE BUTUNOIU, specialist HR: Angajaţii ar trebui să ştie să fie realişti, fiindcă firmele în care chiar să te simţi foarte bine din cauza ambianţei şi să fii fericit sunt extrem de puţine.
În România, cei mai mulţi salariaţi şi-au dat dau demisia din comerţ, din cauza atmosferei neplăcute de la locul de muncă.