Clienţii Electrica din Galaţi au rămas fără facturi, deşi ele există în sistem: "Am stat cu grijă, câtă economie să mai fac"
Bătaie de joc la adresa clienților Electrica. N-au mai fost livrate facturi de peste două luni, deși ele au fost emise și există în sistem. Iar acum sute de oameni stau zilnic la cozi să ridice facturile, ca să afle cât au de plată. Desigur, cele mai multe dintre ele au data scandetă a plății depășită. Şi neregurile nu se opresc aici.
De Adrian Obreja la 15.02.2022, 18:04Reporter-client: -De două luni n-a venit.
-Ultima factură a venit în decembrie.
-În decembrie ultima?
-Da.
- Tot mai multe localităţi din ţară sting lumina pe străzi, de groaza facturilor la energie: "Înainte de '89 ni...
- "Atenţie se stinge lumina!" Iluminat public pe timp de noapte, cu program redus într-o localitate din Gorj
- Românii ameninţaţi din nou de facturi uriaşe la curent. Guvernanţii plănuiesc o nouă măsură, criticată...
- Vine martie acum și oamenii n-au bani să plătească toţi banii când vin ei cu facturile.
Zilnic, de la primele ore ale dimineții, la sediile Electrica din Galați se formează cozi interminabile. Oamenii vor să afle informații despre facturile care n-au mai venit din decembrie.
Client-reporter: Și pentru că n-a venit 2 luni am stat cu grijă, câtă economie să mai fac. Am venit să văd.
- V-au dat-o? Încă n-a ajuns pe traseu, ei o au în calculator.
Facturi emise, dar netrimise
Client-reporter: Ia uitați, acum am luat-o.
- De când nu v-a venit acasă?
- Din decembrie. Aici e data scadentă. Aici e. 15 a doua.
Deşi au fost emise, facturile nu au fost trimise către clienţi. Iar, în cele mai multe cazuri, data scadentă a plăţii a fost deja depăşită.
Client: Ia să vedem. Data scandentă 11 februarie. Suntem în 15. A depășit. Asta e. Și oricum e facturată cu 44 de kw mai mult decât am pe contor.
Client-reporer: Aici scrie 10 a doua. Suntem în 15 a doua.
- Deci v-a depășit.
- Suntem pensionari, avem pensie de mizerie. Nu pot să mănânc până nu plătesc facturile.
- Ce explicații v-au dat?
- Păi am venit acum. O săptămână și mi-a spus ca nu veniseră facturile.
Facturile n-au ajuns nici la cei care folosesc aplicația electronică. Angajaţii nu au o explicaţie, dar le recomandă clienţilor să apeleze la Protecţia Consumatorului.
Client-angajat: De ce nu a venit până acum?
Nu pot să vă spun, eu la sistemul online nu lucrez.
Data scandentă 11.02. Azi suntem în 15, nu?
Da.
De ce nu a fost trimisă dacă este..
Mergeți la Protecția Consumatorului și faceți reclamație. Eu nu va pot ajuta. Mi-ați cerut factură, v-am dat!
Neregulile nu se opresc însă aici. Unii clienţi, care deşi dau indexul lunar, s-au trezit cu estimări și de o mie de kilowaţi pentru o garsonieră. Cu toate acestea, angajaţii de la Electrica spun că nu vor fi aplicate penalizări şi nu se vor face debranşări de la reţea.