"Nu a fost avertisment, nimic!". O grindă uriașă din pasajul Prejmer s-a prăbușit peste șine. Mecanicul unui tren Regio a evitat o tragedie în ultimul moment
O grindă grea de zeci de tone s-a desprins din pasajul de la Prejmer şi s-a prăbuşit, ieri, peste o magistrală CFR. Doar o minune a făcut să nu existe victime. Bucata uriaşă de ciment a rupt liniile de înaltă tensiune şi a blocat şinele. Muncitorii de pe şantier lucrau la grinda măcinată de rugină, dar nu s-au gândit să ceară şi oprirea circulaţiei feroviare. Mecanicul unui tren Regio a observat în ultimul moment obstacolul şi a reuşit să oprească garnitura la doar 100 de metri de grinda căzută pe şine, evitând producerea unei tragedii.
De Claudiu Loghin la 23.09.2022, 08:29Totul s-a întâmplat în jurul orei 16:00, în apropierea localității Prejmer, din județul Brașov. Grinda făcea parte din structura de rezistență a podului pe care se intersectează DN 10, DN 11 și magistrala feroviară 400.
Claudiu Loghin, reporter: Incidentul s-a petrecut chiar în fața trenului 4508, un tren Regio, care trebuia să ajungă de la Gheorgheni la Brașov. Mecanicul de tren spune că, în momentul respectiv, circulația feroviară nu era oprită și sunt mai puțin de 100 de metri de la locul în care a oprit trenul, până la locul în care a căzut grinda.
Trenul avea locomotivă electrică și un vagon supraetajat. În el se aflau mecanicul, șeful de tren și doi călători.
A căzut un stâlp de ciment, pe linia ferată și s-au rupt sârmele, de sus.
- O grindă de zeci de tone dintr-un pod aflat în renovare s-a prăbușit peste o magistrală CFR, în Brașov. Un...
- Pasajul Prejmer, legătura dintre DN 11 şi DN 10, închis pentru reparaţii. Cât vor dura lucrările
- Dintr-un pod intens circulat din Prejmer au început să cadă bucăți de tencuială. Ce au descoperit muncitorii...
Chiar în fața dumneavoastră?
Când am ajuns cu trenul aici.
V-ați speriat?
Normal că m-am speriat.
Șef de tren: Nu a fost avertisment, nimic. Doar am observat că-i căzută (n.r. grinda) şi am oprit trenul.
Bucăți au început să cadă încă de luna trecută
Problemele au ieşit la iveală de luna trecută, când din pod au început să cadă bucăţi de tencuială pe Drumul Naţional 11 şi pe calea ferată. Săptămâna trecută, echipa Observator a fost la faţa locului pentru a prezenta pericolul la care sunt expuşi cei care tranzitează zona.
Mihai Rozorea, manager de proiect: Grinzile, la momentul când au fost proiectate, nu au putut fi preconizate. Dacă acest tip de grinzi nu are goluri de aerisire sau dacă acelea sunt colmatate, apele meteoric se infiltrează în ele și rămân acolo.
Acest lucru s-a întâmplat şi în cazul grinzii căzute. Apa strânsă în goluri a măcinat pe dinăuntru grinda, până când aceasta a cedat. Chiar dacă lucrările de punere în siguranţă a podului au început pe 30 august, iar pe data de 19 septembrie traficul rutier a fost complet blocat pe pod, dedesubt, sub grinzile măcinate, trenurile au continuat să circule.
Marian Buzea, șef de punct de lucru: Nu trebuia oprit traficul înainte să cadă grinda? Nu lucram la mișcarea grinzilor. Lucram numai la eliberarea lor, în vederea înlocuirii.
Circulația feroviară a fost reluată la trei ore după incident, cu garnituri de tren cu locomotive Diesel. La cinci metri de locul incidentului, sub alte grinzi aflate în aceeași stare, traficul rutier pe Drumul Naţional 11, între Brașov și Târgu Secuiesc, se desfăşoară ca şi cum nimic nu s-a întâmplat.