Podul de la Brăila, reparat de mântuială. O bandă s-a umplut de crăpături, după ce a fost reasfaltată abia luna trecută
Asfaltări, decopertări, iar asfaltări... și tot degeaba. Totul se crapă. Asta pare să fie soarta mega proiectului de infrastructură al României, podul peste Dunăre de la Brăila. Nu există lună în care să nu se strice ceva, spun oamenii din zonă. Dacă au fost reparate crăpăturile din asfalt.
De Redactia Observator la 27.10.2023, 14:20- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Crăpăturile apărute în asfaltul de pe Podul de peste Dunăre de la Brăila au fost reparate în cursul zilei de ieri, noapte trecută, pentru că podul este închis circulaţiei rutiere pe timpul nopţii în această perioadă.
Vorbim despre prima bandă de pe sensul Tulcea-Brăila care a fost reasfaltată în urma cu o lună. Toată banda a fost decopertată, reasfaltată, şi găurile au apărut în acest asfalt proaspăt turnat. Sunt probleme care apar constant în ceea ce priveşte asfaltul, iar reprezentanţii CNAIR ne spuneau că de această dată a fost o problemă cu siguranţa în ceea ce priveşte reţeta asfaltului folosit sau o problemă în ceea ce priveşte modul de turnare, pentru că astfel de probleme nu ar fi trebui să apară atât de repede aproape lunar.
Probleme de câţina ani la blocul de ancoraj
Mai sunt probleme şi cu infiltraţiile de la blocul de ancoraj, acolo unde cablurile principale de susţinere ale podului sunt tensionate şi detensionate în funcţie de trafic sau de condiţiile meteo. Acolo sunt infiltraţii unde la adâmcimi de peste 10-15 metri în pământ, infiltraţii despre care se ştie încă din 2020. Au şi fost găsite soluţii tehnice în acest sens. Iniţial a fost folosită spumă poliuretanică, după care a fost injectată răşină în acele fisuri, iar dacă nici aceasta nu este eficientă atunci vor fi nevoie de săpături în jurul blocului de ancoraj pentru a se crea un perete etanş.
Nu se ştie timpul în care aceste probleme ar putea fi remediate, cret este că reprezentanţii CNAIR sunt nemulţumiţi de sumele cheltuite pentru construcţia acestui pod, că au plătit pentru un pod bun, nu pentru unul cu probleme.