Bucureștenii gătesc mai des de când sunt în izolare
Ultimele două luni ne-au făcut pe toţi să ne schimbăm unele obiceiuri. Inclusiv când vine vorba despre comportamentul în materie de retail şi delivery.
De Redactia Observator la 29.04.2020, 15:23- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
- 75% dintre respondenţi spun că au gătit mult mai des.
- 45% vor doar ca mâncarea să ajungă caldă.
Un studiu de piaţă recent, realizat în Bucureşti, arată că, într-un procent foarte mare, mai exact 67% dintre locuitorii Capitalei au ales să gătescă acasă, mult mai des decât înainte de pandemie Şi cred că la fel este şi în alte oraşe, şi în alte ţări. Studiul scoate la iveală şi faptul că 48% dintre femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani au devenit mai gospodine şi au făcut mai puţine comenzi de mâncare.
Numărul celor care obişnuiau să comande mâncare online a scăzut cu 20%. Dacă în rândul femeilor cu vârste între 25 şi 34 de ani, aproape jumătate au ales să gătească acasă, de la începutul pandemiei, ei bine, în categoria de vârstă 35-44 de ani, procentul celor care au ales să facă asta e şi mai mare. Aici, 75% dintre respondenţi spun că au gătit mult mai des decât în perioada anterioară restricţiilor.
În acelaşi timp, deşi fac mai puţine comenzi, 52% dintre respondenţi spun că au un restaurant preferat de unde comandă, atunci când o fac. În general, femeile sunt ceva mai conservatoare în privinţa alegerilor culinare , în timp ce bărbaţii cu vârste între 35 şi 44 de ani sunt dispuşi să încerce restarante diferite.
Care sunt aşteptările clienţilor în materie de servicii de livrare? Aproape 60% ţin la condiţiile igienice în care să fie livrată mâncarea. 45% vor doar ca mâncarea să ajungă caldă, iar aproape 40% îşi doresc să ajungă cât mai repede. Totodată, 25% preferă ca livrarea să fie gratuită şi să nu existe valoare minimă pentru comandă. Gustul identic la comenzi, plata online şi liuvrarea fără contact direct cu curierul sunt aşteptări pe care 20% dintre cei chestionaţi le au, atunci când comandă mâncare online.