Cale ferată dezafectată transformată în pistă de biciclete, în Cluj
Mai bine de jumătate din căile ferate din România, şi aşa aflate într-o stare deplorabilă, sunt lăsate în paragină. Multe linii au fost scoase din uz din cauza lipsei de bani pentru întreţinerea lor şi au fost furate pe bucăţi.
De Redactia Observator la 23.07.2019, 15:43Mai bine de jumătate din căile ferate din România, şi aşa aflate într-o stare deplorabilă, sunt lăsate în paragină. Multe linii au fost scoase din uz din cauza lipsei de bani pentru întreţinerea lor şi au fost furate pe bucăţi. Autorităţile din trei localităţi clujene au găsit însă o soluţie să le dea un nou scop. Vor să facă o pistă de biciclete.
Pe câmpul acoperit de vegetaţie nu a mai rămas nici măcar o urmă că aici ar fi fost vreodată vreo cale ferată. După Revoluţie, şinele care legau municipiul Huedin de comuna Călățele au fost furate pe bucaţi. Până şi petrişul a fost luat.
Primarii din cele trei localităţi clujene au atras aproximativ 200. 000 de euro bani europeni pentru a da o viață nouă celor 15 km de cale ferată dezafectată.
Ideea îi încântă pe turişti şi localnici.
Şi la Ploieşti, autorităţile vor să ia în administrare podul de cale ferată. Intenţionează să lărgească şoseaua care trece pe sub el ca să fluidizeze traficul. Banii vor veni tot din fonduri europene.
Lungimea reţelei de căi ferate din România depășește 20 de mii de kilometri, dar numai pe aproape 11 mii de kilometri se circulă efectiv.