Cum va arăta CAPITALA VIITORULUI? Pe proiecte apar noi staţii de metrou, piste moderne de biciclişti şi benzi unice pentru autobuze
E un vis frumos promis de autorităţi, pentru Bucureşti. Un plan de milioane de euro, care ar putea deveni realitate peste 13 ani. Dar, în realitate, lucrurile se mişcă mai greu. Iar viaţa mai bună promisă copiilor noştri ar putea aparţine, de fapt, abia nepoţilor.
De Redactia Observator la 31.01.2017, 22:33E un vis frumos promis de autorităţi, pentru Bucureşti. Un plan de milioane de euro, care ar putea deveni realitate peste 13 ani. Dar, în realitate, lucrurile se mişcă mai greu. Iar viaţa mai bună promisă copiilor noştri ar putea aparţine, de fapt, abia nepoţilor.
În Bucureşti există deja 7 kilometri de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun. Însă amenzile nu sunt suficiente încât să-i convingă pe şoferi să oprească pe ele. Iar autobuzele stau la coadă.
Soluţia, speră oficialii din primărie, este să împânzească oraşul cu benzi speciale pentru transportul public. Benzile unice vor fi amenajate pe 12 artere importante din nordul, centrul şi vestul Capitalei. Mai exact, pe şoseaua Bucureşti - Ploieşti, şoseaua Kiseleff, bulevardul Lascăr Catargiu sau Bulevardul Magheru. În total, 50 de kilometri, până în anul 2030. Aceeaşi prioritate o vor avea şi bicicliştii.
Primăria are în plan amenajarea a 250 de kilometri de piste pentru biciclete, în următorii 13 ani, cu o investiţie de 50 de milioane de euro. Pe lângă pista deja funcţională de pe Calea Victoriei, vor fi construite trasee între Piaţa Unirii şi Piaţa Victoriei, Universitate şi Doamna Ghica sau între şoseaua Alexandrei şi Măgurele. Cea mai lungă va fi pista care va lega Piaţa Victoriei de cartierul Băneasa - 6,5 kilometri.
Între timp însă, autorităţile se chinuie să termine lucrările la magistrala 5 de metrou. Au mai fost amânate pentru încă un an.
Astăzi, planul de mobilitate urbană, din care fac parte toate proiectele, a fost scos de pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu.