Cei CINCI COPII UCIŞI pe o cale ferată din Bistriţa sunt victimele unui SISTEM PREA NEPĂSĂTOR ca să pună bariere în CALEA MORŢII
Statul n-are bani de bariere, aşa că românii plătesc cu viaţa lipsa unei infrastructuri feroviare. În România, siguranţa pe calea ferată este la nivelul secolului trecut. Avem 3.400 de treceri la nivel semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei. Şi marcate, multe dintre ele, şi cu crucile celor care au murit acolo. Ultimele victime, cei cinci copii spulberaţi de tren în Bistriţa, n-au trezit nicio reacţie drastică în autorităţi.
De Redactia Observator la 06.06.2017, 22:44Statul n-are bani de bariere, aşa că românii plătesc cu viaţa lipsa unei infrastructuri feroviare. În România, siguranţa pe calea ferată este la nivelul secolului trecut. Avem 3.400 de treceri la nivel semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei. Şi marcate, multe dintre ele, şi cu crucile celor care au murit acolo. Ultimele victime, cei cinci copii spulberaţi de tren în Bistriţa, n-au trezit nicio reacţie drastică în autorităţi.
Lavinia - 19 ani, Daria- 14 ani, Cosmina-12 ani. Rafael şi Darius, 20 de ani. Cei patru fraţi şi un verişor au fost înmormântaţi. Colegii de şcoală le-au purtat fotografiile în braţe.
Ce măsuri s-au luat după moartea lor?
Barieră încă nu există în locul tragediei, deşi Primăria Bistriţa a cerut montarea uneia încă de acum un an. Răspunsul CFR Infrastructură e revoltător.
"Din punctul lor de vedere semnalizarea rutieră este în regulă.", spune Primarul Bistriţei, Teodor Ovidiu.
Nu a fost în regulă. Lipsa investiţiilor în siguranţa feroviară a dus la moarte. Şi nu o dată. În toată ţara, în dreptul multor treceri de cale ferată nesemnalizate, în loc de bariere, sunt cruci - în memoria celor ucişi acolo.
Cineva a auzit. Dar prea târziu pentru cei cinci tineri. În urma tragediei din Viişoara, Ministrul Transporturilor anunţă modernizarea a 70 de puncte de trecere la nivel cu calea ferată, până la finalul anului.
În jur de 3.400 de treceri de cale ferată din toată ţara vor mai rămâne, nimeni nu ştie cât timp, la nivelul tehnologiei secolului trecut.
Deşi nu pun bariere în calea morţii, autorităţile pun bariere în calea răspunsurilor.
Dacă bani pentru modernizarea trecerii la nivel de cale ferată nu prea sunt, de ani buni clădirea ministerului Transporturilor este baricadată de nouă bariere. De ele trec nestingheriţi doar angajaţii insitutuţiei şi ministrul Transporturilor.
În România, mai sunt şi 400 de bariere la trecere de cale ferată care sunt mânuite la manivelă.