Vârsta contează când vine vorba de mașini! Două milioane de autoturisme vechi de peste 20 de ani circulă în România
Vârsta nu contează, însă când vine vorba de maşini ar trebui! Deşi pericolul la volan creşte odată cu numărul kilometrilor de la bord, statisticile arată că mulţi români pun preţul şi brandul mai presus de siguranţă.
De Redactia Observator la 02.09.2018, 20:56Vârsta nu contează, însă când vine vorba de maşini ar trebui! Deşi pericolul la volan creşte odată cu numărul kilometrilor de la bord, statisticile arată că mulţi români pun preţul şi brandul mai presus de siguranţă. Pe străzile din România, circulă două milioane de autoturisme vechi de peste 20 de ani.
Peste jumătate dintre maşinile care circulă pe şoselele din România au ieşit pe porţile fabricilor în urmă cu peste 10-15 ani. Am întrebat un doctor în psihologia transporturilor cum îşi aleg românii maşina visurilor.
Orice maşină se poate vinde în târg. Puţini mai pun preţ pe siguranţă.
Apetitul pentru maşini vechi se vede şi în curtea celor de la înmatriculări. Printre autoturismele care îşi aşteptau noile numere, am găsit unele cu vârsta de peste 20 de ani.
Domnul Vasile e tare mândru de "bijuteria" pe patru roţi. A plătit pentru ea 2.000 de lei.
"La 75 de ani mai conduc inca 10 ani. Maşina e din 1999", mărturiseşte el.
Din cele peste 8 milioane de maşini înmatriculate în România, doar 1 milion şase sute de mii sunt mai noi de 10 ani. Peste patru milioane şi jumătate au între 10 şi 20 de ani.
Îngrijorător este că aproape două milioane de maşini sunt mai vechi de 20 de ani. Unele sunt fabricate chiar înainte de 1989. Mai sunt însă şi excepţii.
Într-o singură zi din luna august, în România s-au înmatriculat chiar şi zece mii de maşini. Doar una din opt a fost nouă.