Piloții pilotează avioanele când vor
Ieri n-au zburat piloţii, azi n-au zburat însoţitorii de bord. Aşa că avioanele companiei Tarom au rămas la sol. În aeroporturi a fost haos.
De Redactia Observator la 16.09.2014, 20:29- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Ieri n-au zburat piloţii, azi n-au zburat însoţitorii de bord. Aşa că avioanele companiei Tarom au rămas la sol. În aeroporturi a fost haos.
În cele două zile, protestul a anulat 20 de curse, iar sute de pasageri au fost puşi în aşteptare. Ministrul Transporturilor a trimis corpul de control pentru a verifica problemele de la compania aeriană de stat.
A doua zi de grevă la Tarom a anulat sau a întârziat zeci de zboruri interne şi internaţionale. Printre sutele de pasageri blocaţi pe aeroportul Henri Conadă s-au aflat şi oameni de afaceri străini.
Zeci de pasageri s-au aşezat deja la ghişeele Tarom pentru acele informaţii cu privire la zborurile lor. Ei bine, unii şi-au cerut deja banii înapoi, alţii mai speră să ajungă astăzi la destinaţie.
În total, 5 zboruri au fost anulate. De dimineaţă a fost anulată cursa internă spre Iaşi, dar şi cursele spre Chişinău, Geneva şi Frankfurt. Câteva ore mai târziu au aflat şi pasagerii cursei spre Paris că nu vor mai ajunge la destinaţie. Alte zeci de zboruri au avut întârzieri între 15 minute şi cinci ore.
Piloţii şi însoţitorii de zbor ai companiei cer salarii şi diurne mai mari. Un pilot la Tarom câştigă, în medie, pe lună între 6 şi 7 mii de euro, în timp ce însoţitorii de bord sunt plătiţi cu 1.000 de euro. Cu 50 la sută mai puţin decât la alte companii aeriene, susţin sindicaliştii. Până săptămâna viitoare, angajaţii şi conducerea companiei trebuie să vină cu soluţii pentru deblocarea situaţiei, iar corpul de control al ministrului Transporturilor va investiga problemele companiei aeriene.