Șoferii din România, pe cale să primească o noua lovitură. Anunțul făcut despre Euroins, cea mai mare companie de pe piață
Piaţa asigurărilor auto s-ar putea cutremura din nou. Euroins, principalul jucător, este acuzat de Confederația Operatorilor și Transportatorilor din România că nu plăteşte daunele la timp, la fel cum făcea şi City Insurance înainte de prăbuşire. Specialiştii cred că un alt faliment în piaţă ar putea scumpi din nou semnificativ poliţele RCA.
De Bogdan Dinu la 25.05.2022, 20:28Cel mai mare asigurător din România ar da aceleaşi semne ca City Insurance înainte de faliment.
Daniel Scărlătescu, service auto: Despăgubirile se fac foarte târziu, nu se respectă termenul legal și cuantumul despăgubirilor este undeva la maxim 10-15% din valoarea facturilor transmise.
O nouă lovitură pentru șoferii români
Vasile Ștefănescu, președinte COTAR: Noi ne dorim un singur lucru: să avem o colaborare foarte bună cu toate societățile de asigurări, ei să își plătească daunele așa cum și încasează.
Nici vorbă de încălcarea termenilor contractuali, spun bulgarii de la Euroins, care cred că scandalul în care sunt vizaţi este o invenţie.
Considerăm că acțiunea aceasta are în principal scopul de a afecta nejustificat imaginea Euroins România și de aceea luăm în considerare să dăm în judecată COTAR pentru acuzațiile false care ne-au fost adresate. Sursa: punct de vedere Euroins
Scandalul a atras atenţia Autorității de Supraveghere Financiară, astfel că societatea de asigurări este monitorizată.
Valentin Ionescu, Autoritatea de Supraveghere Financiară: Numărul maxim de zile în care societatea plătește se încadrează în limitele legale. Însă, Euroins, din perspectiva faptului că este numărul 1 pe piața RCA, cu o cotă de piață de 34% aproximativ, are și cele mai multe petiții. Am avut în ianuarie 256 de petiții, în februarie 311 petiții, iar în martie 280 de petiții.
Specialiştii în asigurări spun că prăbuşirea unei alte companii ne va costa scump.
Răzvan Pavel, broker asigurare: E posibil ca pe termen lung să apară mici majorări de tarife din cauza asta, pentru că cineva trebuie să plătească pentru daunele respective.
După prăbuşirea City Insurance, preţul asigurărilor obligatorii pentru răspundere civilă auto s-a dublat şi chiar triplat. Apoi numărul asigurărilor auto a scăzut dramatic. În primele patru luni ale anului, aproape 5000 de şoferi au fost prinşi fără RCA.
Prea puţini faţă de estimările ASF care estimează că una din trei maşini nu are asigurare. Adică aproape 3 milioane. Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România dezvoltă o aplicaţie care i-ar putea ajuta pe poliţişti să-i depisteze pe cei care circulă fără.
Mădălin Roșu, președinte BAAR: Poate fi un instrument extraordinar de bun pentru Poliție. În loc să oprească fiecare mașină în trafic să verifice dacă are sau nu asigurare, pot avea informațiile aproape instantaneu, dacă mașina respectivă este sau nu este asigurată.
Aplicația a trecut de primele teste și ar urma, curând, să fie anunțată oficial.