Trei kilometri de autostradă într-un an. Este bilanţul incredibil al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru 2016
România este în continuare pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul infrastructură rutieră, cu doar 733 de kilometri de şosea de mare viteză. Este unul dintre cei mai slabi ani în materie de realizări pentru Ministerul Transporturilor.
De Redactia Observator la 05.12.2016, 20:45România este în continuare pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul infrastructură rutieră, cu doar 733 de kilometri de şosea de mare viteză. Este unul dintre cei mai slabi ani în materie de realizări pentru Ministerul Transporturilor.
Doar trei kilometri vor fi inauguraţi anul acesta, pe şoseaua de mare viteză Bucureşti - Ploieşti. Porţiunea care va ajunge în Strada Popasului, din Capitală.
Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a avut nevoie de 9 ani pentru a termina bucata de şosea de mare viteză care leagă Capitala de autostrada Bucureşti-Ploieşti. După rezilieri de contracte, dar şi pierderi de milioane de euro pentru stat, în sfârşit ciotul de autostrada va fi gata.
Dar şoseaua de mare viteză tot nu îşi justifică utilitatea. Aproximativ 14 mii de maşini circulă zilnic pe autostradă, în timp ce numărul autoturismelor care circulă pe DN1 este de peste două ori mai mare.
"Această autostradă nu este folosită la capacitatea ei maximă, DN-ul este în continuare prea utilizat când mare parte din trafic ar trebui mutat pe autostradă. În continuare, la patru ani de la inagurare, autostrada nu este folosită la capacitate maximă. Mai mult, nu are parcări, toalete, benzinării şi nici telefoane de urgenţă", a declarat Alex Vâlvoi, preşedintele Asociaţiei România fără Gropi.
Lotul doi al autostrăzii Lugoj - Deva, între porţiunea dintre Marginea şi Traian Vuia, ar urma şi el să fie deschis până la finalul anului. Însă şeful Companiei de drumuri nu garatează că va fi posibil să fie daţi în circulaţie 15 kilometri, adică jumătate de drum.
"Cel târziu pe 20 decembrie se vor deschide cei 15 kilometri, dacă, spun dacă pentru că în momentul de faţă trebuie revizuit acordul de mediu.", spune Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.