Antena Meniu Search
x

Video Cât te costă să treci maşina pe GPL şi ce economie faci după. Comparaţie cu preţul benzinei

Îngrijoraţi de preţurile mari de la pompă, tot mai mulţi români vor să-şi treacă maşinile pe gaz. Firmele care se ocupă cu asemenea instalaţii au deja programări pentru următoarele două săptămâni. Sistemele nu sunt tocmai ieftine, trebuie verificate des şi ocupă loc în portbagaj. Marele avantaj este că îi costă pe şoferi cu până la 50% mai puţin decât dacă ar alimenta cu benzină sau motorină.

Andre Rotaru
de Andre Rotaru

la 11.03.2022, 21:13

Vezi și

Cum preţurile la pompă au crescut constant în ultimele zile, şoferii s-au înghesuit la service-uri. Printre ei, şi Silviu. După ce s-a documentat câteva zile pe internet, astăzi s-a oprit direct la atelier: "Ţinând cont de diferenţa de preţ între gaz şi benzină, am considerat că este rentabilă o instalaţie pe gaz". Spune că face economii de "500-600 de lei pe lună".

"Cererea să zic că a crescut ... Nu pot să zic 100%, dar cu 80% sigur a crescut. Asta începând de o săptămână să zic, maximum. Am început să facem programări de pe o săptămână pe alta. În jur de 10.000 de kilometri se amortizează o investiţie de genul", explică un şef de service.

Cum poţi trece maşina pe GPL

Procedura este relativ simplă şi durează câteva ore. Cele mai populare rezervoare sunt cele care înlocuiesc, practic, roata de rezervă. Au o capacitate de aproximativ 60 de litri, ceea ce înseamnă o autonomie de 400 chiar 500 de kilometri. Dacă, însă, nu avem un loc pentru roata de rezervă sau vrem o autonomie ceva mai mare, putem opta pentru astfel de rezervoare. Dezavantajul însă este că pierdem ceva din spaţiul din portbagaj. 

Pe acelaşi subiect

Preţul benzinei, comparativ cu preţul GPL

Conform platformei pecoonline.ro, vineri, în Bucureşti, cea mai ieftină benzină s-a vândut cu 7 lei şi 90 de bani litrul. În comparaţie, cel mai scump gaz petrolier lichefiat s-a vândut cu 3 lei şi 90 de bani pentru un litru. Chiar dacă maşinile dotate cu instalaţie GPL consumă, în medie, cu până la 30% mai mult, economiile sunt semnificative. În cele mai proaste condiţii, tot cheltuim cu cel puţin 35 la sută mai puţin. Spre exemplu, un drum de la Bucureşti la Constanţa este cu aproape 51 de lei mai ieftin pe GPL decât pe benzină. "Eu de 20 de ani merg cu gaz. Am mers 400.000 km cu maşină pe gaz", povesteşte un şofer. "Fără gaz nu se poate în taxi"

Dezavantajele instalaţiilor GPL

La pachet cu instalaţiile GPL vin şi câteva dezavantaje. Spre exemplu, nu putem intra în cele mai multe parcări subterane. Avem şi drumuri în plus de făcut, inclusiv la service. "În termen de 30 de zile trebuie să mergeţi cu maşina la registrul auto pentru a vă trece în cartea de identitate. La revizie, recomandat este undeva la 6 luni de zile, maxim 15.000 kilometri. În caz că nu se fac kilometri, e recomandat o dată pe an", explică un şef de service.

"Risc de explozie cu siguranţă nu este, mai ales dacă montezi într-un loc omologat RAR. Dacă montezi tu o butelie de care ai făcut rost nu ştiu unde, la un colţ de stradă, posibil", spune Dan Barbu, jurnalist auto. 

Cât costă o instalaţie de GPL

Costul unei instalaţii de GPL diferă în funcţie de performanţele acesteia, capacitate şi complexitatea maşinii. Pentru cele mai multe autoturisme, preţurile sunt între 2400 şi 3000 de lei. Pot ajunge, însă, chiar şi la peste 10.000 de lei, în cazul maşinilor de lux.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri Auto » Cât te costă să treci maşina pe GPL şi ce economie faci după. Comparaţie cu preţul benzinei