Video Industria auto e sufocată de lipsa globală de cipuri şi semiconductori. Dacia, printre mărcile afectate de criză
Traşi pe dreapta sau forţaţi să scoată la vânzare autoturisme cu dotări slabe, coloşii din industria auto încearcă să supravieţuiască lipsei globale de cipuri şi semiconductori. Specialiştii estimează că deficitul de componente va reduce anul acesta producţia auto mondială cu peste şapte milioane de unităţi.
Cu frâna trasă. Aşa se lucrează în uzinele auto din întreaga lume. Pentru producătorii de
autovehicule, problema lipsei semiconductorilor se dovedeşte a fi una fără precedent.
Cecilia Tudor, manager Renault România: Toate mărcile au fost afectate. Au fost stabilite celule de criză care au gestionat această criză de componente. Nu a trecut, evident.
Andreea Guinea, şef produs Dacia Jogger: A afectat toată industria auto, din păcate.
- City Insurance încă vinde polițe de asigurare RCA, deși este în pragul falimentului. Șoferii vor aștepta...
- Viitorul industriei auto este electric sau hibrid. Marii producători de maşini scot aşii din mânecă la salonul...
- Prima maşină 100% reciclabilă, lansată oficial la salonul auto de la Munchen
- Criză politică în Norvegia din cauza prețurilor mari la electricitate. Guvernul de coaliție s-a prăbușit
- Criză la Spitalul Judeţean de urgenţă Ploieşti. Conducerea le-a cerut medicilor chirurgi să opereze mai...
Dacia a fost nevoită să oprească producţia din nou, în septembrie
Făcuse deja asta în februarie, martie, aprilie şi apoi în iulie. Doar că fiecare zi cu lacătul pe uşă înseamnă un minus de aproximativ 1.400 de vehicule, spun reprezentanţii salariaţilor.
Mihai Bordeanu, director Dacia România: Este o criză care ne-a afectat pe toți, nu se poate nega acest lucru. Din păcate, nu pot prevedea sfârșitul acestei crize cu exactitate, nimeni nu poate.
Cristina Oprea, reporter Observator: Şi oficialii de la Ford au anunţat în mai multe rânduri oprirea producţiei. Iar în perioadele în care activitatea a fost reluată, în uzină s-a lucrat la capacitate redusă, în două ture, în loc de trei.
Industria auto se chinuie de la o lună la alta
Cei care au insistat să ţină fabricile deschise s-au văzut obligaţi să renunţe la alte lucruri. Fie au produs mai puţin, fie au scos pe poartă maşini la standarde aproape uitate. Spre exemplu, într-o vreme în care totul e computerizat, Volkswagen a vândut, în Brazilia, o maşină fără sistem audio şi fără navigaţie. Iar în locul componentelor electrice, în bord a apărut nişte capace de plastic. Recenziile din presa de specialitate au fost pe măsură.
Ţinută în loc de criza componentelor produse în Asia în fabrici închise de pandemie, încurcată de blocajul de pe Canalul Suez din martie 2021, industria auto se chinuie de la o lună la alta. Toyota e unul dintre coloşii îngenuncheaţi de criza semiconductorilor. Anunţul oficial al companiei, că va reduce producţia cu 40 de procente faţă de planul precedent, a făcut ca acţiunile Toyota să scadă, la Bursa din Tokyo, cu 4,4% în câteva ore. A fost cel mai sever declin din decembrie 2018 încoace.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰