Video Locurile de parcare din Bucureşti, de aproape zece ori mai scumpe în 2021
Cine vrea parcare la bloc plăteşte. De anul viitor, locurile de parcare din Capitală ar putea fi de aproape zece ori mai scumpe decât acum. Unii dintre primarii de sector cred că aşa vor descuraja bucureştenii să cumpere maşini.
- În Sectorul 1, numărul locurilor acoperă doar 5% din nevoie.
- În Sectorul 2 sunt cu peste 300.000 mai multe maşini decât locuri de parcare.
Doar că în tot oraşul numărul de locuri de parcare e deja mult prea mic pentru câte maşini există deja. Primul proiect care prevede creşterea preţului a apărut deja la Sectorul 1.
Proiectul e în dezbatere publică şi prevede o creştere semnificativă a tarifelor.
Preţul unui loc de parcare în Bucureşti
Dacă acum, preţul pentru un loc de parcare de reşedinţă în Sectorul 1 este de 76 de lei pe an, de anul viitor preţurile ar putea să crească de 8 ori. Un proprietar care închiriază un loc de parcare pe o perioadă limitată de timp va plăti 270 de lei pe an, iar pentru o perioadă nelimitată, 600 de lei pe an.
Toţi primarii de sector vor asta. Nicuşor Dan a vorbit deja cu ei şi au stabilit că taxele de acum sunt mult prea mici.
Robert Negoiţă, primarul Sectorului 3: Dacă vreţi părerea mea este. Nu. Asta nu e taxă. Nu e taxă de parcare. 50 de lei pe an. Vă imaginaţi cam cât înseamnă parcarea pe zi. Pe noi ne costă mai mult să administrăm un loc de parcare decât 50 de lei.
În sectorul 2 speranţa e că preţul mai mare i-ar convinge pe bucureşteni să renunţe la maşini.
Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: Trebuie să încurajăm reducerea dependentei de masină, asta înseamnă costuri mai mari pentru parcare. Am discutat ieri şi au fost avansate sume între 300 şi 600 de lei taxa de parcare.
Pe de altă parte, în sectorul 5 varianta de lucru ar fi să crească tariful, dar nu la fel peste tot.
Cristian Popescu Piedone, primarul Sectorului 5: O mare parte a populatiei din sectorul 5 beneficiaza si de ajutoare sociale. Eu nu pot sa vin cu o suma mai mare a taxei de parcare decât primeşte ajutor social.
Doar că pe şoferi îi îngrijorează mai degrabă propriile buzunare.
Ca să mai beneficieze de preţul vechi, şoferii trebuie să-şi reînnoiască contractul până cel târziu în martie, asta dacă nu se aprobă până atunci noul proiect. Altfel, data viitoare când cer parcare, vor plăti preţul nou.
Doar că locurile de parcare tot nu sunt. Capitala are în total, puţin peste 200.000 de locuri de parcare de reşedinţă la peste un milion o sută de mii de autoturisme. În Sectorul 1, numărul locurilor acoperă doar 5% din nevoie. În Sectorul 2 sunt cu peste 300.000 mai multe maşini decât locuri de parcare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰