Video Oricare ar fi numele taxei, poluarea mediului se va plăti. Cele trei variante luate în calcul de guvernanți
Aceeaşi Mărie cu altă pălărie. Taxa auto va reveni cu alt nume şi o nouă abordare. Asta pentru ca România trebuie să devină mai verde şi mai prietenoasă cu mediul. Ministrul de resort anunţă că renunţă la ideea unei plăţi sub forma unei taxe auto, dar o taxă de poluare trebuie introdusă cât mai curând.
- Taxa auto va reveni cu alt nume şi o nouă abordare.
- Ministrul Mediului susține că o taxă de poluare trebuie introdusă cât mai curând.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: ”În niciun caz nu poate decide Ministrul Mediului dacă aplicam sau nu o taxă”.
Discuţiile despre poluare sunt vechi, însă decidenţii nu au găsit formula câştigătoare. Taxele introduse până acum au fost contestate de Comisia Europeană.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: ”Putem vorbi despre o taxă de poluare, o formă de taxă care este aplicabilă în multe ţări din UE, o formă prin care poluatorul plăteşte acolo unde există poluare. Cred că dezbaterea publică trebuie să aibă loc în 2021”.
Taxa de poluare, trei variante luate în calcul de autorități
- Maşinile de epocă pe care doar colecţionarii cu averi impresionante şi le pot permite. "Operă de artă!"
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
- Revoltă în Sectorul 4 pe taxa de 540 de lei impusă şoferilor. "Motocicleta e în curte, dar trebuie să plătesc"
- Toyota, cel mai mare producător auto din lume pentru al cincilea an. În 2024 a vândut 10,8 milioane de mașini
- Rabla 2025. Producătorii auto cer tichete de 8.500 de euro pentru electrice. Banii pentru diesel, eliminaţi
Concret, peste 6 milioane de şoferi ar trebui să plătească, începând de anul viitor, o taxă pentru poluarea pe care o fac maşinile pe care le conduc.
Variantele discutate sunt diferite. Poate fi vorba despre o taxă anuală, plătită o dată cu impozitul pe maşină, o taxă inclusă în preţul carburanţilor sau un sistem de vignetă care ar urma să se plătească la intrarea în marile oraşe.
Marius Tudor, Asociația Producătorilor Auto: ”Probabil că o modificare a impozitului pe autovehicule ar fi corectă. Cu precizarea că, aşa cum s-a întâmplat şi în alte ţări, ea s-ar putea aplica în câţiva ani pentru maşinile din parcul naţional şi pentru cele care intră de anul viitor, s-ar putea aplica de la bun început”.
În plus, deciziile cu privire la reducerea poluării vor trebui luate şi de fiecare primărie în parte.
România a eliminat în 2016 taxa de poluare
În Bucureşti, spre exemplu, ministrul Mediului a cerut primarilor de sectoare o listă cu măsuri concrete, printre care gestionarea traficului rutier şi limitarea accesului pentru vehiculele poluante în anumite zone.
Șofer:”Am Euro 6, deci nu am nicio problemă. Ministrul Mediului nu ar trebui să mai permită şcoală de şoferi, taxiuri cu numere de Giurgiu, Dâmboviţa, etc”.
În 2016, taxele de poluare pentru maşini au fost eliminate. Efectul a fost o explozie a importurilor de maşini second hand vechi. Bucureşti, Braşov şi Cluj Napoca sunt în topul celor mai poluate oraşe din Uniunea Europeană. Iar România ocupă primul loc în ce priveşte efectele negative ale poluării asupra societăţii şi costurile. Mai exact, aproximativ 1.800 euro pe cap de locuitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰