Video Primii 16 kilometri din Autostrada Moldova au fost inauguraţi
Oficialii taie panglici pentru bucăţi de autostradă, în timp ce fac planuri măreţe în care nu mai crede nimeni. Primii 16 kilometri din Autostrada Moldova au fost inauguraţi azi, în prezenţa preşedintelui Iohannis.
- Parapeţii lipsesc în unele zone, la fel şi separatoarele.
- Până în ianuarie încă vor fi restricţii din cauza lucrărilor.
În altă parte de ţară, 15 firme străine se bat pentru miliardul de euro care se dă pentru o bucată din autostrada Sibiu-Piteşti. Dacă şefii de la drumuri spun că vom circula pe acolo în şase ani, termenul realist pare să fie mai degrabă peste 15 ani.
Astăzi, primii doi oameni din stat s-au dus la Bacău să taie panglica pe 16 din cei 31 de kilometri în regim de autostradă, ai centurii municipiului.
Klaus Iohannis, preşedintele României: Este o lucrare extrem de importantă, cu siguranţă, pentru oamenii locului.
Ludovic Orban - premierul României: Moldova va beneficia de ample proiecte de investiții, care vor avea un impact major asupra nivelului de dezvoltare a Moldovei.
Doar că pe tronsonul inaugurat pe repede înainte nu se va putea circula întocmai ca pe un drum de mare viteză. Parapeţii lipsesc în unele zone. La fel şi separatoarele. Iar până în ianuarie încă vor fi restricţii din cauza lucrărilor.
Brusc e mobilizare generală şi pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, care trebuia să fie gata înca de anul trecut. Şoferii care vor veni pe autostradă, dinspre Sibiu vor fi nevoiţi să facă un mic ocol.
Şi cum la noi improvizaţia e un sport naţional, nici nodul rutier de la capatul autostrazii dinspre Alba Iulia nu va fi complet terminat acum, iar bucata de autostradă va fi dată-n folosinţă fără spaţii de servicii. Lucrarile la lotul de 17 km intre Sebeș si Alba Iulia au început în anul 2014 si au costat până acum 541 milione de lei.
Se caută un constructor şi pentru tronsonul ce străbate Carpaţii. scris 15 firme din China, Turcia şi Europa au depus oferte pentru cel mai scris scump contract din istoria Companiei de Drumuri: de 1,2 mld euro. Tronsonul dintre Cornetu şi Tigveni este şi cel mai dificil de realizat.
Ionut Ciurea, pro-infrastructura: Nu avem o documentantie nici pe departe solida, aşa cum ar trebui, pentru 37 de kilometri, prin creierii munților.
Costul mediu pe kilometru va depăşi 31 milioane de euro. Pe secțiunea dintre Cornetu și Tigveni trebuie construit un tunel dublu de 1,7 kilometri, 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere dar şi multe alte lucrări.
Ionut Ciurea, pro-infrastructura: E un coridor care are mari, mari probleme cu alunecările de teren.
În ciuda avertismentelor, şefii de la drumuri sunt optimisti: Primele târnăcoape vor fi date la mijlocul anului 2022
Mariana Ioniţă, director CNAIR: Ne așteptăm ca undeva în 2026 început de 2027 sa poată fi dată în trafic întreaga autostradă.
Ionut Ciurea, pro-infrastructura: Cap-coadă de la Sibiu la Piteşti, vorbim de 120 şi ceva de kilometri de autostrada prin munte atunci probabil că undeva intre 10 şi 15 ani, la modul realist optimist, probabil că vom circula.
De mai bine de două decenii se discută despre construcţia Autostrăzii Sibiu-Piteşti. În realitate, avem doar segmentul Bucureşti Pitesti, construit în timpul comunismului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰