Fără Uber, dar cu șoferi străini. Mii de indieni şi nepalezi vor veni în România să ne conducă taxiurile şi microbuzele
Când taximetriştii şi şoferii serviciilor de ride-sharing se ceartă, câştigă asiaticii. Mii de indieni şi nepalezi vor veni în România, să ne conducă taxiurile, microbuzele şi autocarele.
Când taximetriştii şi şoferii serviciilor de ride-sharing se ceartă, câştigă asiaticii. Mii de indieni şi nepalezi vor veni în România, să ne conducă taxiurile, microbuzele şi autocarele.
Presaţi de lipsa forţei de muncă, dar şi de scandalurile din sistem, liderii transportatorilor sunt gata să importe din Asia viitorii angajaţi. În tot acest timp, o ordonanţă de urgenţă dată de Guvern, care intră în vigoare în mai puţin de două zile, loveşte piaţa transportului alternativ din România. Şoferii vor fi obligaţi să obţină un atestat special.
Sub pretextul că nu are să îi dea rest, un şofer de taxi îşi trimite clientul să schimbe banii datoraţi pe cursă. Este doar cel mai recent dintre incidentele în care au fost implicaţi taximetriştii. Suficient cât şefii societăţilor de transport să caute soluţii.
- Doi morţi şi 11 răniţi, după ce un autocar Flixbus s-a răsturnat în timp ce se îndrepta spre Polonia
- Un autocar cu mai mulţi călători a luat foc în mers lângă o staţie GPL din Neamţ
- Carnagiu pe o şosea din Brazilia. Peste 30 de morţi, după ce un autocar plin cu pasageri s-a răsturnat, apoi a...
- Maşinile de epocă pe care doar colecţionarii cu averi impresionante şi le pot permite. "Operă de artă!"
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
Fiecare sofer din India sau Nepal ii va costa pe patronii societatilor romanesti intre 1200 şi 1500 de euro - bani platiti firmelor de recrutare a forţei de muncă. Şi grila de examen pentru atestarea profesională a asiaticilor va fi modificată: şoferii vor da teste în limba engleză.
De schimbări majore se pregătesc şi şoferii firmelor de transport alternativ. În mai puţin de două zile, o ordonanţă de urgenţă le va da undă verde poliţiştilor să-i amendeze, fără să mai fie nevoie să demonstreze că au transportat pasageri în mod repetat. Sancţiunile vor ajunge chiar şi la 5 mii de lei.
Noua ordonanţă i-ar putea obliga pe şoferii fiemelor de tip ride sharing să îşi instaleze case de marcat în autoturisme şi să fie autorizaţi de Autoritatea Rutieră Română. În Cluj, judectorii curtii de apel au stabilit ca soferii parteneri ai une astfel de firme sa nu mai poata profesa. Între timp, însă, compania şi-a autorizat colaboratorii, iar astăzi cursele mergeau mai departe.
Reprezentanţii companiilor de transport alternativ cer o lege specială, cu reguli clare, aşa cum există deja în multe ţări din Europa.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰