Angajatorii români se orientează către tineri fără experiență. Noi tendințe pe piața de recrutare
Că tinerii sunt viitorul e un adevăr necontestat, însă pe piaţa muncii vârsta fragedă şi lipsa de experienţă obişnuiau să fie, de regulă, puncte mai slabe în faţa anagajatorilor. Lucurile par totuşi să se fi schimbat, pentru că tot mai mulți patroni au mers, în acest an, pe mâna juniorilor.
Că tinerii sunt viitorul e un adevăr necontestat, însă pe piaţa muncii vârsta fragedă şi lipsa de experienţă obişnuiau să fie, de regulă, puncte mai slabe în faţa anagajatorilor. Lucurile par totuşi să se fi schimbat, pentru că tot mai mulți patroni au mers, în acest an, pe mâna juniorilor.
Anul acesta, jumătate dintre companiile din România au angajat juniori. Adică studenţi, absolvenţi sau tineri care nu au o experienţă mai mare de 3 ani. Angajaţii cu experienţă au fost preferaţi de 38% dintre firme, în timp ce 12% au căutat doar manageri. Ca şi în anii trecuţi, abilităţile de comunicare, flexibilitatea şi dorinţa de a învăţa continuu au fost calităţile care i-au convins pe angajatori.
Studiul mai scoate însă la iveală un trend în creştere. 50% dintre recrutori spun că oferă, în prezent, angajaţilor posibilitatea de a lucra de acasă până la două săptămâni pe an. Mai mult, în următorii 10 ani, companiile cred că aproape 40% dintre angajaţii lor vor alege varianta "remote work". Lucrează ei oare la capacitate maximă, aşa cum ar face-o la birou? Un studiu al Universităţii Stanford din Marea Britanie spune că da. Cei care, timp de doi ani, au muncit de acasă au fost mult mai productivi. În plus, aceştia au lucrat mai mult, pentru că nu au întârziat, nu au plecat mai devreme şi s-au concentrat mai bine.
Totuşi, profesorii britanici nu recomandă lucrul de acasă în mod full time, ci doar câteva zile pe săptămână. Şi asta pentru că, în timpul experimentului, mai mult de jumătate dintre angajaţi s-au simţit izolaţi şi singuri.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰