Video Autobuzele turistice din Bucureşti, o oportunitate ratată. Primăria Capitalei aşteaptă din martie licenţele necesare pentru a le folosi
Eşec scrie pe autobuzele turistice cumpărate anul trecut de Primăria Capitalei cu peste 400.000 de euro. Cele şase vehicule nu au ieşit încă pe traseu, iar sezonul se încheie peste două luni. Bucureştenii şi turiştii le simt lipsa. Agenţia de stat care nu eliberează licenţe de transport pentru autobuze nu dă nicio explicaţie şi nicio speranţă.
Proaspăt colantate în culorile drapelului şi inscripţionate Primăria Capitalei, cele şase autobuzele turistice cumpărate la mâna a doua toamna trecută nu au şanse să plece prea curând pe traseu.
"Deşi au fost recepţionate în februarie iar consiliul general a aprobat deja traseul, cele 6 autobuze turistice cumpărate de Primăria Capitalei stau în continuare parcate în autobaza Nordului. Motivul? Din luna martie aşteaptă licenţele de transport."
Primăria Capitalei spera să înceapă cursele în primăvară, ca să amortizeze cheltuielile, dar Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public nu eliberează licenţele de transport. Între timp, autobuzele pot fi admirate doar în curtea autobazei, în timp ce turiştii se plimbă prin Bucureşti la pas ori cu taxiul.
Turiştii îşi doresc astfel de mijloace de transport
Andreea şi Matheas turişti din Germania: "Am folosit autobuzele turistice în trecut, destul de mult. În Germania, la Berlin, în Londra. Vii într-un loc despre care nu ştii nimic. Te ajută să îţi faci o părere despre oraş. Poţi să vezi locurile şi să mergi mai departe cu un ghid. Ar fi bine să avem un astfel de tur."
Alţi turişti îşi fac bine temele de acasă.
"Sunt multe informaţii pe internet. Am folosit şi o broşură turistică. Noi luăm taxiul ca să ajungem la aceste atracţii. Ar fi mai ieftin cu un autobuz turistic."
"Cred că este convenabil pentru un turist mai ales că oraşul este mare şi ar fi util un tur cu autobuzul să vezi oraşul."
"Principala atracţie pentru turiştii care ajung la noi, rămâne Palatul Parlamentului, pe aici ar fi trebuit să treacă şi autobuzele turistice care şi-ar fi continuat mai apoi traseul spre Piaţa Unirii."
Autobuzele turistice au circulat ultima oară în Bucureşti în 2019. STB a vândut atunci 64.000 de bilete, dovadă că cerere există. Între timp, Primăria Constanţa are încasări bune de pe urma autobuzelor cu etaj. Aproape 300 de mii de lei pe lun.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰