Bucureşti, printre cele mai poluate orașe europene. Soluțiile sunt doar pe hârtie
Suntem fruntaşi într-un nou top european. Bucureşti e printre cele mai poluate oraşe din Europa. Măsurile s-au lăsat aşteptate ani întregi, în timp ce maşinile s-au înmulţit. La fel şi bolile cronice cauzate de aerul irespirabil.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Suntem fruntaşi într-un nou top european. Bucureşti e printre cele mai poluate oraşe din Europa. Măsurile s-au lăsat aşteptate ani întregi, în timp ce maşinile s-au înmulţit. La fel şi bolile cronice cauzate de aerul irespirabil. Acum, oficialii nu ştiu ce măsuri să ia mai rapid. Ultima variantă vehiculată este interzicerea circulaţiei maşinilor vechi în centrul Capitalei. Deocamdată - doar la nivel de proiect.
Capitala ocupă locul 7 în clasamentul celor mai poluate oraşe şi se bate pentru titlu cu Chelyabinsk din Rusia şi Dnipro din Ucraina.
În ultimele săptămâni, aparatele au arătat că cel mai nociv aer este respirat de locuitorii din zona de Nord şi de către cei din Militari. Cartierul Titan ocupă locul 3 în acest clasament, de asemenea cartierele Obor și Salajan se află și ele pe lista celor mai poluate.
Pe hârtie, proiectele pentru reducerea poluării există: de la o mai bună conexiune a transportului în comun până la dezvoltarea reţelei de metrou.
Un consilier din cadrul Primăriei Generale a Capitalei vine însă cu o propunere extremă. Vrea ca de la mijlocul lunii iunie, şoferii care au maşini non-euro, euro 1 sau euro 2 să nu mai circule prin centrul Capitalei în intervalul şase dimineaţa - zece seara.
În proiect, mașinile poluante nu vor mai putea intra în zona delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, Strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești. Doar maşinile euro 3, euro 4, euro 5 şi euro 6 vor putea circula prin centru. Dar vor plăti o vignietă. De pildă, cine are o maşină euro 3 va achita 1000 de lei pe an iar cine deține euro 4 va plăti, pe an, 500 de lei. Proiectul va ajunge pe masa consilierilor generali din Primăria Capitalei săptămâna viitoare. Doar că o propunere similară a mai existat şi în trecut şi a fost respinsă. În plus, specialiștii spun că un astfel de proiect e imposibil de implementat.
Pentru a fi implementat proiectul trebuie să fie votat în Consiliul General al Primăriei Muncipiului Bucureşti.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰