Video Cele 2 staţiuni care au "furat" turiştii din Mamaia în 2022 au planuri şi mai mari pentru anul viitor
Staţiunile Eforie Nord şi Sud au mari şanse să păstreze coroana pe care au furat-o de la Mamaia vara aceasta. Nouă hoteluri din aceste staţiuni sunt puse la vânzare şi vor fi modernizate de noii proprietari. Asta înseamnă o mie de camere, noi opţiuni pentru cei sătui de Mamaia scumpă, aglomerată şi în veşnic şantier.
Eforie Nord a avut vara aceasta cu 30% mai mulţi turişti decât în 2019. Mulţi erau clienţi de Mamaia, pe care au părăsit-o în favoarea unei staţiuni cu preţuri decente, mai liniştită şi cu hoteluri care încep să fie renovate. Încă nouă se vor adăuga pe lista celor care modernizează camerele. Proprietarul lor de acum este unul dintre cele mai mari fonduri de investiţii din ţară. Este sigur că o să le vândă, chiar dacă renovările se anunţă costisitoare.
Radu Roşca, președinte executiv Transilvania Investments: Aşteptările noastre sunt că va fi interes. Din estimările noastre, investiţiile de care e nevoie pe tot ce înseamnă portofoliu de turism se întind pe câteva zeci de milioane de euro.
Nicolae Bucovală, investitor în turism: Dacă vinzi un hotel bun, cauza principală este...prin ce trecem de 2-3 ani... Lipsa forţei de muncă e iarăşi o problemă importantă. O altă cauză ar fi investiţiile majore pe care le necesită un hotel de 2 stele să îl aduci la un standard de 3 stele sau de 4 stele.
Hotelurile puse în vânzare la Eforie Nord şi Eforie Sud au două, trei şi patru stele
- Plajele lărgite, din nou motiv de ceartă. La ce se pot aştepta turiştii care vin pe litoral vara viitoare
- Proiect în premieră la Eforie. Două specii de scoici pe cale de dispariție vor fi relocate, cât timp se lărgesc...
- Cum arată plajele din România, după plecarea turiştilor. Peisaj dezolant şi munţi de gunoaie la finalul...
Specialiştii din turism cred că cele de două stele vor primi trei, după renovare, iar cele de trei vor fi duse la un nivel superior.
Anca Nedea, proprietar hotel: Ele vin cu investiţii, cu creşterea standardului şi cu creşterea destinaţiei, clar. Acum se bagă în industrie oameni care au know how. Şi ăsta e un lucru bun. E tendinţa ultimilor 5 ani. Ştiu şi să refacă astfel de proprietăţi, ca maturitate şi ca investitori şi ca operatori. Şi asta a dus la creşterea turismului de litoral şi în ţară.
Hotelurile scoase la vânzare la Eforie au un atu, neglijat acum, faţă de rivalele din Mamaia: spaţii verzi generoase. Cele mai multe dintre hoteluri au vedere spre mare, dar peisajul nu este suficient. Cei care investesc în astfel de unităţi de cazare trebuie să amenajeze grădinile, dar şi spaţiile de jur împrejur pentru că lasă de dorit.
Eforie a punctat şi vara aceasta la capitolul redeschideri spectaculoase
Două hoteluri premium, unul în nord, altul în sudul staţiunii, au primit primii turişti după renovări de amploare. Combinate cu marketing constant pe social-media, au atras mulţi oaspeţi noi la Eforie. Locurile de joacă şi piscinele pentru copii conving, de obicei, părinţii să aleagă hoteluri care oferă aceste facilităţi.
Ştefan Necula - manager agenție de turism: Eforie Nord a avut peste 220.000 de turişti sezonul acesta. E una dintre creşterile cele mai mari din ultimii ani şi asta se datorează investiţiilor.
Eforie Nord este pe locul doi la numărul de locuri de cazare de pe litoral, după Mamaia.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰