Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Criza de cipuri afectează până şi maşinile second hand. Cât aştepţi acum pentru a comanda un autoturism

Vrei o maşină nouă, trebuie să ai răbdare. Am ajuns să aşteptăm ca pe vremuri pentru un autoturism, chiar şi şase luni. De vină este criza de cipuri care afectează tot mai puternic producătorii auto. Aceştia şi-au redus sau chiar sistat producţia. Ori, în cel mai bun caz, au început să livreze maşini fără toate accesoriile.

de Mădălina Chiţac

la 25.10.2021 , 20:06

Cine îşi comandă acum o maşină, probabil o va conduce spre jumătatea anului 2022. Cam atât de mari sunt întârzierile la autovehiculele noi.  Spre exemplu, pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular în Europa, timpul de aşteptare a ajuns să fie și de șase luni. 

Andrei Enescu, director companie de tuning: În multe cazuri, nu mai vin. Producătorul nu poate să onoreze comanda din cauza acestor lipsuri. Deci, nu ştim cu certitudine dacă-i dau o comandă în ziua de astăzi, nu ştim dacă maşina va ajunge. Sau poate va trebui să renunţ la anumite opţiuni.

Principala cauză: lipsa semiconductorilor de la nivel global. Inclusiv fabricile de maşini din România sunt grav afectate. La Dacia şi Ford producţia a fost până acum întreruptă 35 de zile. 

Vezi și

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: Dacia produce in jur de 1.400 - 1.700 de vehicule pe zi. Ford in jur de 1000-1.100. Înmulţiţi cu 35 de zile şi o să vă dea 70-80 de mii de vehicule. 

Pe acelaşi subiect

Asta înseamnă pierderi de sute de milioane de euro. Şi luni întregi până când clienţii îşi vor primi maşinile. 

Client: Dacă modelul este cel pe care mi-l doresc şi întruneşte toate condiţiile pe care eu le-aş impune unui astfel de model, aş aştepta. 

Timp mare de aşteptare pentru un autoturism nou

Mădălina Chiţac, reporter Observator: Pentru cine vrea să-şi cumpere o maşină nouă, timpul de aşteptare pentru o maşină nouă e unul extrem de mare, a ajuns undeva la 6-7 luni, asta în funcţie de modelul pe care îl doreşte cineva. Aşa că mulţi români aplează la maşinile second-hand, pe care şi le pot cumpăra imediat. Numai că şi aici există o problemă: preţul. Vorbim de creşteri de preţuri chiar şi cu 15 procente. 

Adi Dima, jurnalist auto: Cumpărătorul care are bani de o maşină nouă, să spunem că dispune de o sumă de 20 de mii de euro, în această sumă, el poate să meargă la piaţa second-hand, să-şi ia o maşină de un an doi, cu istoric bine pus la punct, puţin rulată şi aşa nu trebuie să aştepte. 

Andrei Enescu, director companie de tuning: Eu zic că maşinile second hand şi maşinile noi care vor fi se vor aprecia din ce în ce mai mult sau se vor scumpi. 26.00

Pe cel mai mare site de vânzări de mașini second-hand din România deja se vede numărul mai mare de vânzări. 

Daniel Teodorescu, sales lead site vânzări maşini: Pe segmentul de maşini reînmatriculate, adică acele maşini care au fost înmatriculate în Romania şi revândute, creşterea e de 6% faţă de septembrie anul trecut. În segmentul de maşini vechi, din import aceste înmatriculări au crescut cu 4%. Din moment ce maşinile noi se produc într-o cantitate limitată şi sunt întârzieri, atunci aceste întarzieri vor fi resimţite şi în partea de autoturisme rulate. 

Criza de cipuri s-ar putea prelungi până în 2023, avertizează experţii auto. Numai în acest an, producătorii ar putea înregistra pierderi de circa 210 miliarde de dolari. 

Mădălina Chiţac Like

Mi-am dorit mereu să am locul ăla de muncă “ieșit din tipare”. Îmi plac oamenii și lucrurile palpitante, îmi place imprevizibilul și ineditul. Iar reporteria are din plin așa ceva.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Criza de cipuri afectează până şi maşinile second hand. Cât aştepţi acum pentru a comanda un autoturism