Foto Cum și-a luat Iancu Guda mașină de 400 de cp, după o așteptare de 10 ani. Schema prin care își plătește leasingul "fără stres"
Iancu Guda, specialistul economic al Observator, a explicat pe Facebook cum a reușit să își îndeplinească dorința de a conduce un SUV performant fără să facă compromisuri financiare.
"În sfârșit, a venit … după o așteptare de aproape 10 ani. La 30 de ani aveam resursele să cumpăr o asemenea mașină cu banii jos. Dar nu aveam banii PENTRU așa ceva. Să fii proprietarul unei mașini înseamnă să pierzi 50% din valoare în primii 5 ani (depreciere), la care se adaugă 50% randamentul neexploatat al banilor blocați în ceva ce nu produce (8,5% randament anual înmulțit cu 5 ani înseamnă 50% cost de oportunitate). Deci, pierzi echivalentul capitalului inițial (100%) în 5 ani, la finalul cărora, majoritatea cumpără altă mașină („m-am săturat de cea veche” / „a apărut model nou” / „avem copil(ii), acum ne trebuie mașină mai mare”) … și … tot așa … o iau de la capăt și stagnează pe scara prosperității financiare. Am făcut această greșeală la 22 de ani, când mi-am cumpărat pe credit prima mașină (Skoda Octavia Facelift). Prima dată este o greșeală, a doua oară se cheamă prostie.
Așa că, am învățat din experiență, practică, sfaturi, studii și multe cărți și am luat decizia corectă: mi-am amânat dorința de a conduce un SUV timp de aproape 10 ani, am investit și dublat capitalul între timp (230%) și acum banii câștigați de banii investiți (randamentul anual) sunt suficienți să-mi plătească leasingul operațional pentru această mașină. De acum înainte, pentru tot restul vieții mele și cât timp voi avea capacitatea să pot șofa în condiții de siguranță, voi conduce o mașină foarte bună numai din randamentul investițiilor. Mai mult, pot schimba mașina cu orice mașină vreau, oricând, în funcție de interes, nevoile care se pot schimba în viață și ce model nou îmi place. Iar la finalul vieții, capitalul (banii care generează alți bani) rămâne pentru generațiile viitoare. That’s the way pentru cei care știu cum să pună #BaniiÎnMișcare și au #IQFINANCIAR bun.
- Bilete de avion TAROM, la reducere de Ziua Unirii. Către ce destinaţii pot călători românii cu preţuri de la...
- Modificări Rabla 2025. Valoarea tichetului va creşte pentru programul Plus
- Meseria "bănoasă" aleasă de Darius şi Fabian. După absolvire, vor câştiga între 4.000 şi 7.000 de lei
- Un român a vândut 30 de garsoniere cu doar 13.000 de euro, deşi nu erau ale lui. Unei victime i-a returnat 3 euro
- "Modelul Oradea", aplicat la bugetari. Dispar angajaţii cu zeci de mii de lei, alături de sporurile de antenă,...
Urmează o serie de materiale video prin care voi explica modelul financiar pe care l-am aplicat în detaliu, exact cum am făcut și de ce cred că este cea mai bună soluție financiară de a gestiona utilizarea unei mașini:
- Stabilești obiectivul financiar (ce nivel de mașină / orizont de timp);
- Economisești suficient și investești cu strategia potrivită obiectivului;
- Acumulezi portofoliu financiar suficient pentru a plăti leasingul operațional din randament.
Voi reveni cu modelul financiar în detaliu și cum am identificat cea mai bună soluție de leasing operațional. Săptămâna viitoare botezăm prin înmatriculare această bestie de 400 CP. Ce mașină crezi că este?
P.S. Știți bancul clasic cu fumătorul și Ferrari … la care fumătorul isteț întreabă ironic la final „unde este mașina dacă tot nu fumezi?” Ei bine, chiar dacă nu e vorba de aceeași mașină, logica din spate este cea pe care o tot repet de ani de zile la TV în emisiunile mele de educație financiară: încearcă să fumezi cât mai puțin, să gătești mai des acasă, să fii mai econom (mai atent cu banii), cheltuie doar pentru NEVOI, economisește mai mult, investește inteligent și îți vei satisface DORINȚELE din randament. Mai târziu, după X ani de răbdare, TOCMAI DE ACEEA TE VEI BUCURA AUTENTIC ȘI DEPLIN FĂRĂ STRES FINANCIAR", a scris Iancu Guda pe Facebook.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰