Cum va lovi iarna economia României și cine riscă să rămână falit
Temperaturile foarte scăzute, ninsorile abundente și viscolele din timpul iernii sunt principalele cauze ale întreruperii activității companiilor din România.
Temperaturile foarte scăzute, ninsorile abundente și viscolele din timpul iernii sunt principalele cauze ale întreruperii activității companiilor din România.
Situația este similară în statele mai dezvoltate decât țara noastră. În ultimii cinci ani, 15% dintre micile afaceri din SUA au fost grav afectate de inundații și de temperaturile scăzute din timpul iernii.
Conform companiei americane de asigurări Leavitt, firmele din SUA au pierdut, în medie, 17.000 de dolari din cauza condițiilor mteorologice, iar încă 15% dintre companii au fost grav afectate de grindină și vânt, care au produs pagube cu o valoare medie de 26.000 de dolari.
Iarna este inamicul afacerilor
Un studiu realizat de compania americană IHS Global Insight a arătat că o singură zi de viscol care ar paraliza orașul New York ar produce pagube de 700 de milioane de dolari, conform NBC News. O astfel de cifră ar trebui să-i pună pe gânduri și pe managerii români.
În timpul iernii, comportamentul de consum al clienților foarte multor companii se schimbă semnificativ, iar managerii inteligenți încearcă să prevadă aceste schimbări. În plus, previziunile financiare pentru companii trebuie să țină cont și de materia primă de care au nevoie. Unele produse sunt mult mai dificil de fabricat pe timpul iernii, dar și mult mai greu de depozitat în condiții optime.
Totodată, cererea de petrol este mai ridicată în timpul iernii și prețul la combustibil tinde să crească, fapt ce duce la creșterea costurilor transportului rutier, la afectarea prețului materiei prime și, în consecință, la creșterea prețurilor produselor.
Nu în ultimul rând, ninsorile abundente și viscolul pot crea mari dificultăți în respectarea calendarului stabilit cu furnizorii și clienții companiilor.
Ce fac managerii inteligenți
Managerii precauți iau măsuri de siguranță menite să diminueze efectele condițiilor meteorologice din timpul iernii. În primul rând, ei asigură bunurile firmei, pentru a fi siguri că afacerea supraviețuiește indiferent de condiții. După cum vedem la certasig.ro, orice companie se poate asigura față de cutremure, inundații și viituri, alunecări de teren, dar și ploi torențiale, vijelii, viscole sau prăbușiri ale clădirilor cauzate de greutatea stratului de zăpadă.
În al doilea rând, ei se asigură că produsele și materia primă vor putea fi depozitate în condiții optime, indiferent de temperatura de afară.
Nu în ultimul rând, companiile inteligente încearcă să vândă mai multe produse online. Cei care vând produse online sunt marii câștigători în perioadele de iarnă, dupa cum reiese dintr-un studiu realizat de compania israeliană One Hour Translations, conform publicației de business Globes.
Foto: Creative Commons
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰