Antena Meniu Search
x

Video Evoluţia comenzilor de alimente, din anii '60 până azi. Preţul comodităţii în era vânzărilor record din comerţul online

Vânzări record în comerţul online cu produse alimentare! În perioada sărbătorilor de iarnă, cererea a fost mai mare cu până la 400% pe acest segment, faţă de anii trecuţi. Chiar dacă preţurile sunt mai mari, în funcţie de metoda de livrare, mulţi acceptă să plătească în plus de dragul cumpărăturilor făcute de pe canapea. Managerii magazinelor online trebuie să ştie, însă, că invenţia nu le aparţine. În Bucureşti se făceau livrări la domiciliu şi acum 60 de ani.

Florentina Lazăr
de Florentina Lazăr

la 14.01.2023, 20:08

Vezi și

Cumpărăturile online de alimente au crescut de şase ori în trei ani, iar managerii magazinelor se aşteaptă la noi recorduri. "Am făcut o estimare şi am calculat că în cele două săptămâni dintre Crăciun şi Revelion noi am economisit prin livrările online 50.000 de ore preţioase. Intenţionăm să ne extindem. Am vrea să deschidem mai multe depozite în zona asta şi, de ce nu, şi în alte oraşe ale României", declară Andrei Popescu, manager hipermarket online.

Record la cumpărăturile de pe canapea

"În acest depozit din nordul Capitalei sunt peste 20.000 de produse. Zilnic, peste 3.000 de comenzi pleacă de aici spre locuinţele oamenilor din Bucureşti şi Ilfov. Cele mai cumpărate produse sunt fructele şi legumele, carnea, peştele, produsele lactate, mezelurile şi brânzeturile", arată Florentina Lazăr, reporter Observator. "Zilnic, în jur de 24-28 de comenzi, cam pe acolo ne învârtim", spune George Folvaiter, curier.

În perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările magazinelor online au crescut de până la 4 ori. Cele mai multe cereri au fost la produse tradiţioanele - piftie, tobă, sarmale. Un hipermarket online din Bucureşti a livrat peste 2.000 de cozonaci pe zi. "Noi ne-am pregătit cumva, angajăm livratori, angajăm specialişti pentru depozit tocmai pentru a face faţă cu brio cererii", adaugă Andrei Popescu, manager hipermarket online.

Pe acelaşi subiect

Preţul comodităţii. Marfă şi cu 10% mai scumpă

Cine comandă alimente online de pe platforme de curierat acceptă automat preţul comodităţii: marfa livrată la uşă este şi cu 10% mai scumpă decât la magazinele clasice. "Pot să facă o evaluare şi să verifice acelaşi produs în mai multe magazine, pot să aibă acces la o gamă mai largă de produse", spune Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.

Cum se făceau comenzile în anii '60

Dar hipermarketurile online nu au inventat ele roata. Cine face cumpărăturile acum printr-o aplicație pe smartphone, trebuie să ştie că existau comenzi şi în Bucureștiul anilor '60. Ce-i drept, date de la telefonul cu disc. Iar magazinul care oferea livrări la domiciliu avea şi reclamă la televizor: "Amicului nostru, recent mutat în casă nouă, i-au picat pe nepusă masă câţiva musafiri. După zâmbetele obligatorii, începe, după cum bine ştiţi, bătaia de cap. Du-te, bărbate, după cumpărături. Amicul nostru, însă, e băiat descurcăreţ şi informat. Telefon 147156"

La vremea respectivă nu exista cost diferențiat în funcție de distanţă. În schimb, magazinul avea o comandă minimă: 60 de lei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri economice » Evoluţia comenzilor de alimente, din anii '60 până azi. Preţul comodităţii în era vânzărilor record din comerţul online