Video Meseria tot mai căutată, unde salariile ajung la 3.000 de euro. Nu este nevoie de diplomă de BAC
Haosul din aviaţie ar putea însemna veşti bune pentru cei care vor un job nou. Se caută însoţitori de bord, mai ales după ce companiile aeriene au fost forţate să îşi concedieze o bună parte din personal în ultimii doi ani. Cei care vor un astfel de loc de muncă nu au nici măcar nevoie de diplomă de bacalaureat. În schimb, trebuie să aibă cel puţin 18 ani, 12 clase absolvite şi... buzunare adânci: cursurile de pregătire costă între 1500 şi 2600 de euro.
Clara, elev şcoală de însoţitori: Ador să comunic cu oamenii. Ador să călătoresc. Nu e chiar aşa la îndemâna oricui să meargă în nişte destinaţii, de exemplu, peste ocean.
La doar 25 de ani, Clara este atât de pasionată de călătorii încât a decis să urmeze o şcoală de stewardese. A plătit nu mai puţin de 2600 de euro pentru un curs de trei săptămâni. Unul dintre lucrurile pe care le-a învăţat a fost că... nu-i deloc o meserie uşoară.
Clara, elev şcoală de însoţitori: Unii pasageri vin panicaţi, unii au frică de zbor, trebuie să îi liniştim, bineînţeles, şi avem şi metode de a face aceste lucruri. Mă ambiţionează pentru că, având în vedere că, aici este vorba de lucrul cu oamenii şi uneori nu este atât de uşor dar am învăţat şi la curs să comunicăm.
Cursurile şcolilor de însoţitori de bord durează între trei şi şapte săptămâni şi costă, în medie, între 1500 şi 2600 de euro. După curs, elevii au de dat un examen iar dacă îl trec pot începe să îşi caute un loc de muncă.
Iulia Iovu, trainer: Nevoia este foarte mare. Noi avem un parteneriat cu un operator aerian şi cursanţii şcolii noastre au prioritate la angajare. Noi suntem norocoşi că am prins parteneriatul ăsta dar în general ei depun CV-ul când aud de anumite posturi disponibile.
Salariile ajung până la 3000 de euro
Cei mai bine plătiţi însoţitori de zbor sunt cei din Orientul Mijlociu, unde salariile ajung chiar şi la 3000 de euro. La noi în ţară veniturile variază mult în funcţie de compania aeriană, de la câteva sute de euro, la peste 1500. La aceşti bani se adaugă şi orele de zbor şi diurna.
Trainer: Cei tineri, până în 25 de ani, care nu au încă obligaţii, familii, responsabilităţi se pot axa spre o companie charter şi au posibilitatea să viziteze întreaga lume
Ultima perioadă nu a fost tocmai bună pentru însoţitorii de zbor. La începutul acestui an, o companie low-cost din România ar fi recrutat mai multe persoane pentru un astfel de loc de muncă. Le-ar fi pregătit apoi aproximativ 4 luni, timp în care ar fi făcut şi zboruri de antrenament, doar ca la final compania să renunţe la întreg procesul, spun cei de la boardingpass.ro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰