Antena Meniu Search
x

Curs valutar

(P) Investiție de 75 milioane de dolari și zeci de locuri noi de muncă în Portul Constanța!

Portul Constanța, recent clasat pe locul 11 în topul celor principalelor porturi Europene va beneficia de investiții masive în următoarea perioadă.

de Redactia Observator

la 18.11.2022 , 14:24

DP World, companie cu aproximativ 600 de angajați în România și investiții cumulate de 120 de milioane de dolari în ultimii 18 ani, va dezvolta în portul Constanța un terminal RO-RO (Roll-On, Roll-Off - modul de încărcare / descărcare al navei) și un terminal de project cargo.

Valoarea investiției realizate din fonduri proprii și granturi europene se va ridica la 75 milioane de dolari. În plus, ar urma ca în cele două faze a investiției să fie angajate direct în jur de 50 de persoane și indirect să se creeze sute de locuri de muncă.

Am făcut un grup de lucru cu toate autoritățile din Portul Constanța, stabilindu-ne o temă. Și anume dacă dezvoltăm un terminal RORO dedicat, mărfurile să iasă între 3 și 6 ore ca să fim competitivi la nivel european. Am făcut designul terminalului împreună cu autoritățile. Terminalul va deservi fluxuri din Turcia și Georgia pentru întreaga Europă. Acele zeci de km de cozi de la granița dintre Turcia și Bulgaria aduc un deserviciu importatorilor și exportatorilor. Alternativa propusă de noi va fi una mai rapidă, operarea la noi la terminal făcându-se în câteva ore.¨ a declarat Cosmin Cîrstea, CEO DP World România.

Articolul continuă după reclamă

Terminalul RORO va avea o suprafață de 7 hectare, iar cel cargo de 4,4 hectare. În plus, investiția va include și o clădire de birouri cu spații dedicate autorităților de control. Vor exista 400 de sloturi de parcare camioane, cu volum anual de 45.000 de unități în primă fază crescând apoi cu până la 80.000 de unități pe an în faza a doua.

Pe acelaşi subiect

Într-un terminal de tip RORO (Roll-On, Roll-Off) camioanele și semiremorcile intră și ies pe roți din navă. Specialiștii în domeniu susțin că operațiunile RO-RO sunt printre cele mai puțin costisitoare datorită faptului că echipamentele de manipulare nu mai sunt necesare. Nu va mai fi nevoie de macarale ci doar de capete tractor care să încarce / descarce semiremorcile în și din navă.

Terminalul de project cargo este conceput pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor agabaritice, care au volum și greutate mare.

Printr-un terminal de acest tip sunt manipulate mărfuri neomogene cu firme, volume și greutăți variate. Una dintre cele mai des întâlnite provocări la un asemenea terminal este capacitatea de stocare deoarece aceste mărfuri au deseori greutăți care depășesc limita maximă admisă de presiune/mp a platformelor terminalului.

Terminalul construit de DP World va permite presiuni de până la 22/tone/mp, ceea ce este dublu celei mai puternice platforme existente în Portul Constanța, care permite până la 11 tone/mp.

Așadar, Portul Constanța va atrage prin acest mod și clienți cum ar fi cei din industria OffShore Petrol și gaze sau cei din zona echipamentelor și instalațiilor industriale.

Oficialii DP World estimează începerea operațiunilor în prima jumătate a anului viitor, iar finalizarea proiectului este programată pentru perioada Iulie-Septembrie 2023.

DP World este lider în domeniul operării și logisticii transporturilor containerizate în România. Luna trecută, reprezentanții companiei anunțau că au finalizat în proporție de 50% proiectul terminalului intermodal de la Decea (lângă Aiud), care va conecta zona centrală a țării cu Portul Constanța.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Susțineți introducerea unei taxe auto de mediu din 2026?
Observator » Ştiri economice » (P) Investiție de 75 milioane de dolari și zeci de locuri noi de muncă în Portul Constanța!