Video Produsul cu care România a dat lovitura pe pieţele internaţionale. Exporturile au depăşit toate aşteptările
Oul românesc este vedetă la export. În primele 4 luni ale acestui an, România a depăşit toate aşteptările: cererea de peste hotare a crescut, iar fermierii noştri s-au mişcat rapid. Practic, producătorii români au profitat de criza de pe piaţa internaţională, şi-au extins capacităţile de producţie şi au trimis peste graniţă... milioane de ouă.
Sunt luni bune de când întreaga lume se confruntă cu o criză în ceea ce priveşte oulă. Producţia a scăzut, asta în timp ce cererea este din ce în mai mare. Aşa că producătorii români au profitat de aceste context internaţional şi au început să exporte cantităţi din ce în ce mai mari de ouă. Avem date de la statistică şi acestea arată că în primele 4 luni ale acestui a crescut cantitatea de ouă exportată cu peste 40%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
România exportă ouă mai ales în vestul Europei
O singură companie a exportat numai de la începutul anului şi până acum peste 10 milioane de ouă, adică aproximativ 30% din producţie. Şi urmează să investească în creşterea capacităţilor şi să exporte până la final de an undeva la 50% din producţie.
Sunt mai scumpe ouăle care pleacă la export, în comparaţie cu cele care rămân la noi în ţară, iar producătorii români preferă să exporte în special în vestul Europei. Aşa că ouăle româneşti ajung mai ales în Germania, Belgia, Franţa sau Polonia. Ouăle sunt, de altfel, printre puţinele produse alimentare unde ţara noastră reuşeşte să exporte şi unde nu avem deficit.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰