Video Promisiunile Ministrului Transporturilor, demontate de experţi. Cât ar mai dura de fapt construcţia Autostrăzii ocolitoare a Bucureştiului
Ministrul Transporturilor spune că până la sfârşitul anului, vom avea peste 100 de kilometri noi de autostradă şi drumuri expres, dublu faţă de anul trecut. Promisiunile optimiste sunt contrazise însă de experţii în infrastructură şi de realitate. În jurul Capitalei, centura este în continuare sufocată.
Din cele 7 loturi ale Autostrăzii A0, care ocoleşte Capitala, aproape trei vor fi gata până la finalul acestui an, ne asigură ministrul Grindeanu.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Pe A0 Sud din acest an se va putea circula pe 20 şi ceva de km, adică cei peste 16 din lotul 2 şi cu încă 7 din lotul 1.
Promisiunile ministrului, demontate de experţii în infrastructură
Ionuţ Ciurea , Pro Infrastructura: 16,3 e tot lotul! N-o să fie gata tot lotul! În jur de 15 decembrie din ce estimăm noi, tot o deschidere parţială, tot de vreo 10 km, tot pe A0, pe Sud, între DN5 şi DN6. Următorul lot ar fi o deschidere parţială între DN1 şi A3. Este lotul 2 din A0 Nord. Tot lotul are 19 km, dar nu o să fie 19 km folosiţi, ci aproximativ 10.
Termenul de finalizare al autostrăzii care va înconjura Capitala este 2025. Şoferii, care pierd ore întregi în trafic în fiecare zi, nu mai speră.
Ingrid Tîrziu: Este ora 11.30, aşadar nu vorbim despre o oră de vârf la marginea Capitalei, iar pe centură, timpul de aşteptare este de minimum 40 de minute.
Şoferii, cei mai afectaţi
Şofer: Suntem indignaţi că au început şi n-au mai terminat şi nici nu vedem rezolvare, în condiţiile în care se lucrează cum se lucrează.
Mai bine, dar nu încă la standardele europene, se va merge în Ardeal. Până la finalul anului se va putea circula neîntrerupt pe autostrada între Cluj-Napoca şi Târgu Mureş, după inaugurarea unui tronson blocat ani de zile.
Alex Prunean, reporter Observator: Pe lotul de 15 kilometri dintre Cheţani şi Câmpia Turzii, constructorul care a preluat şantierul anul trecut are un avans semnificativ. În doar un an a ajuns cu stadiul lucrărilor de la 38 la 90%, iar din 20 decembrie şoferii au toate şansele să circule pe aici, cu 9 luni mai devreme decat termenul din contract.
Probleme sunt în schimb în judeţul Sălaj, dar din cauza statului, nu a constructorului.
România, la coada Europeri în statisticile despre infrastructură
Alex Prunean, reporter Observator: Până nu de mult, acest lot de 30 km dintre Nadaselu si Zimbor era cel mai avansat dintre autostrăzile finanţate prin PNRR şi se discuta chiar de inaugurarea înainte de termen. Dealul a luat-o însă la vale şi problema poate fi rezolvată prin două viaducte uriaşe, dar licitaţia a fost întârziată atât de mult încât există chiar riscul pierderii finanţării europene.
Alte promisiuni de finalizare pentru următoarea perioadă sunt tronsonul 3 pe Drumul Expres Craiova-Piteşti, adică aproximativ 32 de kilometri, dar şi 19 kilometri pe drumul expres care face legătura dintre Oradea şi Autostrada Transilvania. La nivel european, într-o statistică recentă, România este în coada clasamentului privind calitatea drumurilor, alături de țări precum Malta, Ucraina, Bosnia și Herțegovina și Republica Moldova.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰