Antena Meniu Search
x

Video Puterea pozelor de pe Instagram dă avânt afacerilor. Trucul folosit de tot mai multe companii

Tinerii antreprenori au găsit calea sigură pentru a atrage clienţi, dar şi angajaţi. Comandă decoruri inedite pentru poze spectaculoase de Instagram. În topul preferinţelor de design sunt restaurantele cu stil exotic şi spaţiile de birouri deschise, cu aspect industrial.

Mădălina Iacob
de Mădălina Iacob

la 28.01.2023, 21:46

Vezi și

Restaurantele şi cafenelele pariază pe un design exclusivist ca să atragă clienţii. Oamenii vin, mănâncă sau beau ceva, dar socializează şi cu prietenii virtuali, în acelasi timp. O poză într-un decor spectaculos garantează mii de like-uri. 

Colţul "instagramabil" face toţi banii

În acest restaurant din centrul Bucureştiului specialiştii au ales culoarea roz. "Când ne-am decis să deschidem primul restaurant roz, a fost percepţia de a da o stare de bine oaspeţilor noştri. Oamenii au un moment de wow, nu am mai văzut aşa ceva până acum, arată superb, vreau să îmi fac o poză", spune Andrada Percu, specialist social media restaurant.

Cel mai instagramabil colţ este cel de la intrare, unde oaspeţii sunt întâmpinaţi de ursuleţul Teddy. Masa de lângă pian e locul romantic, iar terasa este rezervată mai ales pentru pozele de la apus. "În topul preferinţelor de design se află în special stilul exotic, mai ales în zona restaurantelor şi hotelurilor, dar şi stilul industrial. Nu se mai poartă retro, nici stilul scandinav, dar nici tradiţional. Inspiraţia modernă însă rămâne la mijlocul clasamentului, cu 15 la sută din preferinţe", arată Mădălina Iacob, reporter Observator.

Pe acelaşi subiect

Patronii acestui restaurant italian proaspăt inaugurat au mers şi ei pe mâna arhitecţilor. "Acceptă inspiraţia noastră, dar îşi doresc să facă o schimbare. De obicei presiunea vine din exterior, din reţelele sociale, când oamenii au aceste cerinţe, şi atunci investitorii plusează. În spaţiile HORECA predomină stilul exotic", a precizat Sebastian Mîndroiu, arhitect.

Decorul perfect la locul de muncă

Postările de dimineaţă cu o cafea la birou, o privelişte inedită ori un selfie cu colegii au nevoie şi ele de un decor perfect. Peste 30 la sută dintre companiile de servicii din România vor să schimbe designul interior al locului de muncă pentru bunăstarea angajaţilor, dar şi a clienţilor firmei. Cerinţa ca biroul să fie unul instagramabil a devenit un criteriu esenţial pentru toţi. 

"Este un spaţiu pe care l-am gândit ca zonă de relaxare pentru angajaţi, de unde avem o panoramă extrordinară la Parcul Herăstrău. Am mers pe un design modern, care pune accentul pe funcţionalitate. Un cabinet Arcade cu jocuri retro, avem o masa de ping-pong şi avem mici săli de şedinţe cu decor inedit", arată Jacint Erdei, companie jocuri video. 

Dacă se simt în largul lor, şi creativitatea creşte garantat, spun angajaţii. Iar industriile care au avut cele mai multe proiecte de acest fel sunt HORECA, Servicii, domeniul imobiliar şi cel medical. "Există exigenţe ridicate cu privire la felul în care îşi doresc consumatorii şi angajaţii să arate spaţiul de lucru, restaurantul sau clinica pe care o frecventează, din social media. Ca să îţi atragi angajaţi valoroşi, trebuie să oferi lucruri de genul acesta, nu este un NICE TO HAVE, este un MUST HAVE!", a subliniat Silvia Luican, sociolog.

Schimbările de design, dictate de cele de pe piaţă

Studiile arată că factorul declanşator al schimărilor de design în companii vine în primul rând din schimbarile pieţei. 30 la sută dintre angajatori se gândesc la nevoia de a îmbunătăţi spaţiul, iar 20 la sută o fac doar dacă strategia există deja pe lista de obiective ale companiei. Doar 17 la sută spun că e o decizie comună între asociaţi sau colegi.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri economice » Puterea pozelor de pe Instagram dă avânt afacerilor. Trucul folosit de tot mai multe companii