Video Raluca mizează pe o meserie "bănoasă". Visează să lucreze pe TIR, cu soţul ei. La cât ajung salariile
Tot mai multe femei urcă la volanul camioanelor. Îşi iau cu uşurinţă permisul pentru TIR şi apoi bat autostrăzile Europei, singure sau alături de parteneri. Spun că deşi viaţa de transportator nu e uşoară, câştigă bine şi văd multe ţări pe care altfel nu le-ar fi vizitat niciodată.
Raluca îşi doreşte să lucreze alături de soţul ei pe TIR, pe rute internaţionale. S-a gândit iniţial că nu va reuşi să se descurce la volan, însă a fost mai uşor decât îşi imagina. "Mi-a fost foarte frică de maşinile de mare tonaj. Doar să ai curaj să încerci şi nu e deloc greu. Chiar este uşor şi e plăcut să ne vedem în maşini aşa mari, că putem şi noi", spune Raluca Mărăşescu, cursantă.
Camioanele moderne nu mai sunt atât de greu de controlat, mai ales că majoritatea au cutie automată şi dispun de senzori performanţi şi de camere. "Este un autovehicul ca toate celelalte, se conduce la fel de uşor. Fiind mai mare, avem o mai bună vizibilitatea în trafic, ceea ce ne simplifică procesul de instruire", a explicat George Stroe, instructor auto.
Salariile ajung la 3.500 euro
Europenii caută şoferi pricepuţi, iar salariile sunt atractive. Pot ajunge şi la 3.500 de euro.
"Împreună cu soţul, o să mergem pe comunitate, o să alegem calea aceasta. Este chiar foarte bănoasă şi fiind alături de partener e mult mai uşor. Ai ocazia de a vedea multe ţări, de a te plimba", adaugă Raluca Mărăşescu, cursantă.
Rata de promovare a examenului e ridicată în cazul doamnelor. "Femeile sunt mult mai atente şi mai sârguincioase decât bărbaţii, oferă mai mult interes asupra a ceea ce fac. Camioanele dispun, în mare parte, de cutie de viteze automată, care cumva le simplifică un pic acest proces de instruire", spune George Stroe, instructor auto.
Multe şoferiţe profesioniste sunt cunoscute de toată comunitatea de transportatori după ce şi-au postat experienţele plăcute dar şi problemele pe social media. "Haideţi să vă arăt un truc pentru a avea un miros plăcut în cabină. Luaţi parfumul vostru preferat sau ce vreţi voi, ce parfum vreţi voi", arată una dintre ele. "Eram pe la Barcelona, era 8 dimineaţa, super, super aglomerat, iar la revenirea pe prima bandă o maşină s-a aflat în unghiul mort. Bineînţeles că a durat o fracţiune de secundă să se întâmple totul", povesteşte o alta.
Şcoala de şoferi pentru camioane costă între 3.000 şi 3.500 de lei şi durează cinci săptămâni. În două luni, cursanţii au permisul în buzunar.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰