Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Războiul maşinilor electrice. Europa impune taxe suplimentare de până la 38% pentru autoturismele chinezeşti. China se pregăteşte să răspundă cu aceeaşi monedă

Europa vrea să oprească asaltul chinezilor pe pieţele ţărilor membre. Uniunea Europeană a anunţat taxe suplimentare de până la 38% pentru mașinile electrice aduse din China. Acestea ar putea intra în vigoare de pe 4 iulie. 

de Alin Stan

la 13.06.2024 , 14:47

Europa vrea să stopeze importul maşinilor electrice provenite din China, aşadat Uniunea Europeană anunţă o taxă de până la 38% pentru maşinile electrice care provin din China. China răspunde cu aceeaşi monedă şi spune că va taxa şi ea la rândul ei. România este o piaţă nouă pentru aceste autoturisme, primele au intrat în ţara noastră în 2022, iar cele mai populare mărci sunt BYD, MG şi NIO.

De asemenea, importul maşinilor electrice din UE au acum o cotă de piaţă de aproximativ 18%. Aşadar, aproape 700.000 de maşini au fost importate din China, faţă de 485.000 în 2022, iar valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.

Taxe individuale ce urmează să fie aplicate

Vezi și

Potrivit unor surse de la Comisia Europeană, e vorba de companiile care au primit subvenții de la statul Chinez, Comisia spune ca aceste subvenții distorsionează piața, companiile au un avantaj competitiv major. E vorba și mașinile chinezești și de alte mărci produse în China, contează dacă acea companie a primit subvenție. Comisia a informat China ca urmează sa pună aceste taxe în urma unei investigații făcute (datele finale nu au fost publicate) și invita China la dialog acum, deci procentele se pot schimba după 4 iulie!! Sunt taxe provizorii acum. 

Pe acelaşi subiect

Taxele individuale pe care Comisia intenționează să le aplice celor trei producători chinezi incluși în eșantion vor fi:

• BYD: 17,4%;

• Geely: 20%; și

• SAIC: 38,1%.

Ceilalți producători chinezi, care au cooperat la anchetă, dar nu au fost incluși în eșantion, vor fi supuși următoarei taxe medii ponderate: 21 %. Toți ceilalți producători chinezi, care nu au cooperat la anchetă, vor fi supuși următoarei taxe reziduale: 38,1 %.

Un producător de BEV din China, Tesla, a făcut o cerere fundamentată pentru așa-numita „examinare individuală”, pentru a-și primi nivelul taxei în funcție de subvențiile pe care le-a primit individual. Această solicitare este în prezent în curs de examinare și o evaluare finală poate fi reflectată în nivelurile taxelor în etapa definitivă.

Improturi mașini electrice din China la nivelul UE au crescut în 2020 cu 3,9%, în 2022 cu 15%, iar în 2023 cu 22%.

Alin Stan Like

Am dat scena, primul drum pe care îl alesesem în viață, pe televiziune. Mărturisesc că am visat să fiu în fața voastră, a celor care ne privesc și citesc încă din copilărie. Munca în televiziune m-a cucerit însă.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri economice » Războiul maşinilor electrice. Europa impune taxe suplimentare de până la 38% pentru autoturismele chinezeşti. China se pregăteşte să răspundă cu aceeaşi monedă