Video Românii care au trecut la compania cu cel mai mic preţ la energie de pe piaţă încep să regrete. Unii au început să primească înştiinţări cu preţ mai mare
Haosul se adâncește la Hidrolectrica. Pe lângă facturile care nu mai vin, sute mii de clienți se întreabă ce se întâmplă cu contractele încheiate acum un an, care expiră. În plus, abonaţii sunt trataţi diferit de compania de stat. Unii primesc oferte cu un preţ mai mare, alţii rămân cu tariful mai mic.
Acum un an, sute de mii de abonaţi au migrat către Hidroelectrica
I-a convins cel mai bun preţ din piaţă la energia electrică. Multora însă le expiră deja contractele. În lipsa unei notificări de la furnizor, oamenii nu ştiu ce să facă. Există două situații, spune compania. Cei care nu primesc nicio notificare rămân cu prețul vechi, de 25 de bani pe kWh, iar contractul se prelungește automat.
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Dacă nu se modifică nimic din contract, fie că vorbim de preţ sau orice altă clauză, practic nu este necesară o corespondenţă între părţi.
Sunt și clienți care primesc înștiințări cu noua ofertă, un pic mai mare, de 28 de bani pe kWh. Aceștia pot accepta, tacit, sau pot refuza prelungirea contractului. Am întrebat Hidroelectrica cum își aleg abonații cărora să le trimită oferte cu preț mai mare. Până la această oră, reprezentanții companiei nu ne-au dat niciun răspuns.
- Hidroelectrica le promite clienţilor că vin facturile pe luna august, însă are o veste proastă pentru ei
- Un şef Hidroelectrica şi-a construit cu banii companiei un ponton pe Vidraru, dar scapă de acuzaţii pentru că...
- Hidroelectrica, bună de plată din cauza întârzierii facturilor. Ce amendă a primit compania
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Pentru unii clienţi păstrează preţul ofertat în urmă cu un an. La alţii creşte. E puţin ciudată această decizie.
Corneliu Bodea, expert în energie: Este, probabil, o lipsă de capacitate din partea Hidroelectrica de a face faţă afluxului extrem de mare de clienţi.
Sunt clienți care regretă deja mutarea
Nici măcar după aproape un an de zile de la semnarea contractului, furnizorul nu a început să emită facturile cu regularitate. Ultimul document de plată venit e pentru luna iulie a anului trecut.
Client: Normal ar fi totul să se rezolve în timp util şi pentru client..că altfel oamenii îşi pierd încrederea în furnizori.
Client: După aceea m-aş gândi că ar veni odată o sumă mare şi asta m-ar îngrijora.
Clienţii Hidroelectrica vor primi săptămâna aceasta facturile pentru luna august a anului trecut, promite compania. Însă nu exclude că documentele de plată ar putea conţine sume eronate. Aşa că îşi îndeamnă clienţii să semnaleze eventualele probleme.
Acum o săptămână, Hidroelectrica a primit o amendă uriaşă, de aproape jumătate de milion de lei, din partea ANRE, după ce Autoritatea a primit numeroase sesizări și reclamații.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰