Românii, fideli plăților cash și în pandemie
Cei mai mulţi dintre noi nu renunţă la numerar nici măcar în pandemie. Studiile arată că mulţi români preferă în continuare să scoată bani de la ATM în ziua de salariu decât să plătească oricând cu cardul. Chiar şi shoppingul online se termină cu plata cash.
- Plăţile online au înregistrat o uşoară creştere doar în timpul stării de urgenţă şi alertă.
- Doar cumpărăturile de mare valoare se achită prin intermediul cardului bancar
Monica nu plăteşte niciodată cu cardul. A fost victima unei fraude bancare atunci când era în străinătate şi din acel moment a renunţat la el.
Monica: De multe ori uit și pinul la card dacă nu îl folosesc. Cu cash mi se pare mai ok.
La fel procedează şi Lucian. Lui însă nu îi e teamă ci i se pare mult mai simplu să plăteşti cash.
Lucian: E mult mai usor, mai simplu
Reporter: Când faci cumpărături de o valoare mai mare, cum plăteşti?
Lucian: Câteodată card, câteodată cash, depinde
Şi nu sunt singurii. Şase din zece români preferă să plătească cu bancnote sau monede chiar şi pentru micile cumpărături zilnice. Asta în vreme ce media europeană e de 41 la sută. Chiar şi comenzile online le plătim tot în numerar, atunci când curierul ne aduce coletul.
Crina Nicolae, reprezentant bancă: Aici sunt 2 cauze principale: neincrederea in livrarea bunurilor si neincrederea pentru introducerea de card online
Plăţile online au înregistrat o uşoară creştere doar în timpul stării de urgenţă şi alertă, spun experţii.
Antonio Eram, CEO companie implementare plăți online: În momentele în care s-au deschis restaurantele, magazinele, lucrurile au coborât la un nivel acceptabil. Scăderea a fost de 30-40%.
Doar cumpărăturile de mare valoare se achită prin intermediul cardului bancar, din motive de siguranţă.
Crina Nicolae, reprezentant bancă: Bancile aduc asigurări pentru livrsrea bunurilor in cazul in cere acest lucru nu se intampla atunci comenzii se poate initia un refuz de plata prin intermediul bancii emitente
De la 1 ianuarie 2021 va intra în vigoare o nouă prevedere. Pentru fiecare tranzacţie online vor exista doi paşi: primul vizează intrpducerea datelor online, iar al doilea are în vedere autentificarea strictă a consumatorului cu ajutorul parolei, pinului, sms-ului sau recunoaşterii faciale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰