Video Românii preferă cumpărăturile online și după pandemie
În pandemie, cei mai mulţi am ales canalele digitale ca să ne procurăm cele necesare. Şi, potrivit cifrelor, mai mult de jumătate dintre noi, românii, vom continua să apelăm la mediul online pentru a face cumpărături.
Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al românilor, care s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, iar 56% dintre aceștia afirmă că nu vor reveni la obiceiurile anterioare.
Doar 29% declară că se vor întoarce la "vechiul normal", iar circa 34% spun că vor folosi chiar mai multe aplicații digitale decât utilizează în prezent.
Pentru a obține o experiență cât mai personalizată, clienții sunt acum mai dispuși să furnizeze date cu caracter personal companiilor. O treime (33%) dintre aceștia s-au declarat mai deschiși în acest sens, față de 20% care spun că sunt mai puțin dispuși să facă acest lucru.
Atenţie la fraudele online
- O nouă înşelătorie circulă pe internet, victimele care au căzut în plasă au plătit mii de dolari. Cum se...
- Managerul unei bănci, acuzat de delapidare. Bărbatul, care ar fi plecat acasă cu 60.000 de euro, a fost plasat sub...
- 2020, anul în care ne-am mutat în online: comerţul online a crescut spectaculos. România s-a aliniat trendului
Cu toate acestea, companiile trebuie să ia în considerare și faptul că, în timpul pandemiei, clienții au devenit mai conștienți de pericolul fraudelor. Aproape 70% sunt fie mai vigileți când vine vorba de fraudă, fie au experimentat-o personal. Dintre aceștia, 16% au observat o creștere a mesajelor de tip fraudă.
Potrivit unui comunicat al SAS, prețurile mici și reducerile speciale nu vor fi suficiente pentru a împiedica clienții să schimbe brandul. În timp ce 23% dintre oameni au schimbat furnizorii pentru prețuri mai mici și reduceri mai mari, 20% au trecut la un furnizor care oferă o experiență online mai simplă și mai facilă. De asemenea, 16% și-au schimbat furnizorul pentru a beneficia de opțiuni de livrare mai rapide sau mai convenabile, iar alți 13% din cauza unei experiențe negative cu brandul.
Studiul a fost realizat pentru SAS de agenția 3Gem. Consumatorii au completat un chestionar online în august 2020, participanții aparținând mai multor țări din regiune CEMEA: Cehia, Egipt, Grecia, Ungaria, Polonia, Qatar, România, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite. În total, eșantionul a cuprins 6.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰