Românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii. Marile magazine, nevoite să-şi schimbe strategia: acelaşi produs, preţuri diferite
Retailerii prezenţi pe piaţa locală au început să aplice strategia „buy more, pay less“ (cumperi mai mult, plăteşti mai puţin - trad.) în încercarea de a atrage consumatori într-o perioadă în care oamenii sunt tot mai atenţi la preţuri şi la modul în care îşi cheltuie banii.
Astfel, proprietarii de magazine alimentare - în special magazine mari, de tip hipermarket - aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată, relatează Ziarul Financiar.
Unul dintre primii retaileri care au aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici. Compania a optat pentru acest model de business chiar dinainte ca inflaţia record să afecteze puterea de cumpărare a românilor.
Acest model de business cu mai multe niveluri de preţ în funcţie de cantitatea cumpărată, ce aminteşte într-o anumită măsură de modelul cash&carry, a fost aplicat în ultima perioadă şi de alte reţele, de această dată grupuri internaţionale.
Auchan a mizat pe acest model în magazinele de tip hipermarket pe care le-a convertit în 2023 în magazine de tip discount. Mai recent, Carrefour aplică şi el acelaşi principiu în hipermarketuri şi supermarketuri. Anterior, francezii aveau această strategie în magazinele de discount Supeco.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰