Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Semne bune pentru România. Ce avantaje văd companiile străine care investesc pe piața românească

Pentru unele companii străine, România este un rai al investițiilor profitabile. România a avut oficial, în 2015, o creștere economică de 3,7% față de 2014, cu 0,2 procente peste estimările Comisiei Europene, a anunțat Institutul Național de Statistică. România s-a aflat, astfel, pe locul al doilea în Europa, după Cehia (3,9%), conform focus-economics.com.

de Redactia Observator

la 24.02.2016 , 14:32

 

Articolul continuă după reclamă
Pentru unele companii străine, România este un rai al investițiilor profitabile. România  a  avut  oficial,  în  2015,  o  creștere  economică  de  3,7%  față  de  2014,  cu  0,2  procente  peste  estimările  Comisiei  Europene,  a  anunțat  Institutul Național  de  Statistică.  România s-a  aflat,  astfel,  pe  locul al doilea în Europa, după Cehia (3,9%), conform focus-economics.com.
Cu o piață potențială de peste 19 de milioane de consumatori, România reprezintă una dintre cele mai  dinamice economii din Europa Centrală și de Est.
Ce a transformat, însă, România într‐o țară atât de atractivă pentru investitorii străini?
Cotă mică de impozit pe profit, un avantaj pentru companii România are una dintre cele mai mici cote de impozit pe profit din Europa (16%). Dividendele distribuite  de o companie românească sunt supuse unui impozit reținut la sursă de 16%. Dividendele distribuite de  o  companie străină sau  de  un  cetățean străin sunt supuse  unui  impozit similar,  de  16%,  cu  excepția  cazului  în  care  dispozițiile  tratatului  fiscal  de  evitare  a  dublei  impuneri sau  a  directivei  filială-mamă  prevăd o rată mai mică de impozitare. Totodată, impozitul pe profitul reinvestit este de 0%, fapt care  încurajează reinvestirea unei părți a profitului de către companiile românești sau străine.
Resursele umane, adevărata valoare a pieței românești
Salariile din România sunt foarte competitive, prin comparație cu cele din Occident. Forța de muncă din  România este calificată, iar 95,6% dintre elevii români din învățământul secundar studiază cel puțin două  limbi străine la școală.
După debutul crizei economice în 2008, multe companii occidentale s‐au relocat în Europa de Est. Criza  economică a ajutat România la nivelul pieței de birouri, deoarece investitorii străini au constatat că piața  românească este îndeajuns de matură și de stabilă pentru a genera o amortizare rapidă a investițiilor și pentru a oferi un randament foarte bun pentru companii. 
Mai mult decât  atât, resursele umane din România,  care par să reprezinte  adevărata  valoare  a pieței românești,  permit  dezvoltarea  unor  centre  regionale  care  au  nevoie  de  spațiu  și  de  posibilitatea  constantă de extindere.
Ce avantaje resimt companiile străine
Creșterea economică din 2015 și previziunile optimiste pentru 2016 sunt un rezultat direct al creșterii investițiilor străine în România.
România reprezintă cea de‐a doua piață de outsourcing și de servicii partajate din Europa Centrală și de  Est din punctul de vedere al vitezei de dezvoltare. În țara noastră există, în acest moment, peste 80 de  centre cu aproximativ 45.000 de angajați, iar majoritatea se află în Capitală.
Acesta este și motivul pentru care cererea de spații de birouri în România va crește în următorii ani, iar  companiile preferă să se extindă  în parcurile de birouri deținute de proprietari, și nu de dezvoltatorii  imobiliari.
Spre  exemplu, parcurile  de  afaceri  West  Gate  (Militari) şi  Novo  Park  (Pipera),  deținute de  fondatorul  Genesis  Development,  Liviu  Tudor,  se  vor  extinde  cu  câte  o  nouă  clădire  de  birouri,  în condiţiile  în  care  gradul  de  închiriere  al  birourilor se  apropie  de  100%  în  ambele  proiecte,  după  cum aflăm de pe zf.ro.
Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri economice » Semne bune pentru România. Ce avantaje văd companiile străine care investesc pe piața românească