Antena Meniu Search
x

Statistică surprinzătoare! Ce s-a întâmplat cu vânzările de maşini noi în România, după eliminarea taxei de mediu

Vânzările de autovehicule noi din România, în care sunt incluse atât vânzările de autoturisme, cât şi cele de autovehicule comerciale, au înregistrat în primele cinci luni ale acestui an o creştere de 18,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 54.595 de unităţi, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările de autovehicule noi din România, în care sunt incluse atât vânzările de autoturisme, cât şi cele de autovehicule comerciale, au înregistrat în primele cinci luni ale acestui an o creştere de 18,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 54.595 de unităţi, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Avansul e susţinut în principal de autoturisme, care au înregistrat o creştere de 22%, până la 43.792 unităţi.

Top-ul pe mărci (autoturisme şi autovehicule comerciale) este condus în continuare de către Dacia, cu 13.582 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 5.830 unităţi, Ford 4.363 unităţi, Renault cu 4.234 unităţi şi Skoda 3.965 unităţi.

”La autoturisme, în funcţie de volumele livrate, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 12.076 unităţi (27,6% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 25,9% faţă de 2016), urmată de Volkswagen cu 5.102 unităţi (11,7% cotă de piaţă, volume în creştere cu 32,1% faţă de 2016), Skoda 3.965 unităţi (9,1% din total piaţă, volume în creştere cu 4,7%), Renault 3.466 unităţi (7,9% cotă de piaţă, volume mai mari cu 34,3%); Ford 3.013 unităţi (6,9% din total piaţă, volume în creştere cu 27,2%), şi Opel cu 1.919 unităţi (4,4% din total piaţă, volume mai mari cu 26,1%)”, se arată în comunicat.

Vânzările de autoturisme realizate în primele cinci luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către firme, ponderea acestora din total fiind de 73%, faţă de 27% pentru persoane fizice.

Comparativ cu primele cinci luni din 2016, a crescut ponderea maşinilor cumpărate de persoanele fizice, subliniază APIA.

“Aceste cifre ne arată, de fapt, detaşarea tot mai mare a persoanelor fizice de Programul <<Rabla>>, care astfel, începe să-şi reducă efectul de aşteptare pe care l-a generat în ultimii ani în piaţă”, se mai arată în comunicat.

În ceea ce priveşte autoturismele second-hand, în primele cinci luni din 2017 au fost înmatriculate peste 214.000 unităţi, ceea ce înseamnă 71% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016.

Această situaţie a fost generată de eliminarea, de la 1 februarie, a timbrului de mediu. 

"În concluzie, faţă de datele înregistrate până acum, putem estima că, dacă nu vor fi evenimente sau măsuri de natură să afecteze sectorul auto, în anul 2017 se va înregistra o creştere a pieţei auto de peste 10-12%", se mai arată în comunicatul APIA.

România a înregistrat în primele cinci luni ale acestui an a doua mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Uniunea Europeană, de 23,3%, la 36.978 unităţi, avans de peste patru ori mai mare faţă de media UE, de 5,3%, potrivit datelor publicate recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri economice » Statistică surprinzătoare! Ce s-a întâmplat cu vânzările de maşini noi în România, după eliminarea taxei de mediu