Video Tarifele dinamice Uber si Bolt ar putea deveni istorie. Cum am putea scăpa de prețurile duble în orele de vârf
Clienţii companiilor de ridesharing Bolt şi Uber ar putea avea mai multe drepturi în perioada următoare. Consiliul Concurenţei transmite recomandări privind stabilirea unui tarif standard la orele de vârf, atunci când unele curse ajung să coste dublu. O problemă este şi la anularea curselor.
Firmele de ride sharing au devenit tot mai populare în ultimii ani. Şi asta deoarece condiţiile oferite clienţilor sunt mai bune faţă de cele alte companiilor de taxi.
Vasile Ştefănescu, COTAR: Diferenţa o începem de la vechimea maşinii, vorbim de poluare. Noi avem case fiscale, case fiscalizate cu tarif pe kilometru, atestate la şoferi, absolut tot ceea ce plătim, ITP din şase în şase luni. Neplăceri există însă pentru clienţi. În primul rând, atunci când vine vorba despre variaţiile foarte mari ale preţurilor plătite pentru curse. De altfel, Consiliul Concurenţei le recomandă companiilor de ride sharing să corecteze acest aspect.
Alin Stan, reporter Observator: Tarifele standard pentru cursele Bolt şi Uber sunt de aproximativ 1,9 lei la care se adaugă o taxă de circa 0,22 lei, în funcţie de comandă. De 10 lei, respectiv 15 lei. În intervalul orar 07:00-11:00 şi 16:00-20:00, atunci când sunt orele de vârf, tariful poate creşte destul de mult, chiar şi cu 50%.
Cătălin Codrea, preşedinte Coaliţia pentru Economie Digitală: Când un număr mai mare de pasageri caută o cursă, pentru a acoperi cât mai eficient această cerere, raportul dintre cerere şi ofertă preţul de bază variază.
- Hackerul care a spart Uber a publicat imagini autentice din GTA 6, nelansat încă. Angajaţii Rockstar, în stare de...
- Uber Files. Cum a ajutat în secret Emmanuel Macron compania Uber să se extindă în Franța
- Noul regulament al parcărilor din București intră în vigoare de marţi. Unde își pot lăsa mașinile șoferii...
Valentin Mircea, avocat în dreptul concurenţei: Tarifele sunt stabilite dinamic, iar Consiliul Concurentei acceptă acest lucru in functie de cerere si ofertă. Dacă cererea si dorinta de a călători cu acest mijloace de transport creste, cumva trebuie sa creasca si pretul.
O altă politică ajunsă în atenţia Consiliului Concurenţei se referă la cursele anulate de către clienţi
Cătălin Codrea, preşedinte Coaliţia pentru Economie Digitală: Banii sunt blocaţi şi se returnează în functie de platfornă într-un anumit interval de timp. Dacă anularea s-a făcut într-un interval mai mic de 2 minute.
Costel Stanciu, preşedinte APC: Toate informaţiile care se referă la taxele respective să fie transparente, să fie cunoscute consumatorului. Doar că acesti operatori sau companiile care pun la dispoziţie acea aplicaţie digitală nu-şi au sediul în România. Ele decid cum achită contravaloarea acelor servicii prestate de diferite companii.
Nemulţumirile clienţilor se transformă de multe ori în review-uri negative sau chiar sesizări.
Sorin Mierlea, InfoCons: Anulează comenzi, nu vin la comenzi, maşini care nu mai sunt chiar atât de curate cum erau şi care este cel mai deranjat ca şi sesizări şi reclamaţii din partea consumatorilor sunt aceste tarife diferenţiate, care au ajuns de multe ori chiar astronomice faţă de cursa normală cu un taximetrist sau cursa cu aceeaşi companie la altă oră.
Cele mai mari platforme de ridesharing şi ridehailing au înregistrat afaceri de aproape 30 de miliarde de euro, în 2021, doar la nivel european.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰